آخرین قیمت سنگ فیروزه کبود

سنگ فیروزه کبود نمونه ای از سنگ های فیروز گران قیمت است که در عهد باستان کشف شده است، سنگ فیروز کبود که در زمان های گذشته یعنی در زمان داریوش بزرگ کشف شده است احسائین نام داشته است. سنگ های فیروز ابی و فیروز کبود در میان سنگ های فیروز قیمت بسیار بالا تری نسبت به بقیه مدل سنگ های فیروز دارند زیرا زیباترین سنگ های فیروز نیز  هستند، وجود فسفات آلومینیوم بالا موجب ایجاد رنگ آبی در سنگ فیروز کبود شده است.
شاید برای ما سوال شده باشد که چرا در کشور هایی مانند ایتالیا سنگ فیروز کبود بیشتر از مناطق دیگر یافت می شود در جواب به این سوال باید بگوییم به دلیل اینکه در کشور ایتالیا میزان مس در برخی مناطق بسیار بالا بوده است و به تدریج با گذشت زمان بر اثر تاثیراتی که رسوبات مس بر روی فسیل جانوران در مدت زمان زیادی می گذارند موجب ایجاد سنگ های متفاوت فیروز شده است.

آخرین قیمت سنگ فیروزه کبود

آشنایی با انواع سنگ فیروزه کبود

آشنایی با انواع سنگ فیروزه کبود سنگ های فیروز در رنگ های متفاوتی وجود دارند مانند رنگ آبی آسمانی، با آبی  مایل به سبز،  آبی مایل به سفید و آبی مایل به زرد اما اگر میزان مس موجود در سنگ فیروز خیلی بالا باشد سنگ به رنگ آبی مایل به صورتی و اگر میزان آلومینیوم ان بالا باشد به رنگ سبز در می آید. سنگ فیروزه زمانی به رنگ آبی  کبود درست می شود که میزان مس و آلومینیومی که موجب ایجاد سنگ شده اند به میزان تقریبا یکسانی با هم ترکیب شده باشند. امروزه به دلیل وجود کانی های مصنوعی در سنگ های فیروز تشخیص دادن طبیعی یا مصنوعی بودن سنگ فیروز کار دشواری شده است، جواهر شناسان برای تشخیص فیروز های طبیعی سطح سنگ فیروز را حرارت می دهند و سپس با ذره بین به سطح فیروز  نگاه می‌کنند در صورتی که رگه هایی به رنگ قهوه ای یا کرمی در سطح فیروز مشاهده شود نشان از طبیعی بودن ان است.

توزیع عمده سنگ فیروزه کبود

توزیع عمده سنگ فیروزه کبود اگر چه در کشور ما توزیع فیروزه زیاد مد نظر تاجران قرار نگرفته اما در اکثر نقاط دنیا به ویژه کشور هایی مانند ترکیه توزیع فیروزه  عمده طالبان زیادی داشته و منبع درامد تعداد زیادی از تاجران قرار گرفته است، سنگ فیروز علاوه بر زیبایی های زیادی  که دارد و برای ساخت جواهر مورد استفاده بوده، دارای طرح های زیادی نیز می‌باشد و خواص درمانی بالایی نیز دارد به همین دلیل توزیع عمده ان با سود زیادی همراه است به ویژه در میان مردم آسیا که علاقه زیادی به سنگ فیروز کبود دارند و ان را  به عنوان سنگ عشق و محبت می شناسند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما