ارائه کننده سنگ فیروزه اصل نیشابور

یکی از سنگ های زینتی که بسیار طرفدار دارد سنگ فیروزه اصل نیشابور می باشد این سنگ معدنی که در جهان همتا ندارد بسیار زیبا و گرانبهاست. سنگ فیروزه اصل به رنگ آبی و یا سبز روشن می باشد، که در کل به دو نوع تقسیم می شود رگه دار و بی رگه. سنگ فیروزه رگه دار را شجری می نامند و دیگری را عجمی.

ارائه کننده سنگ فیروزه اصل نیشابور

کیفیت سنگ فیروزه اصل نیشابور

کیفیت سنگ فیروزه اصل نیشابور سنگ فیروزه نیشابور در واقع معروف ترین سنگ فیروزه جهان می باشد و معدن آن یکی از قدیمی ترین معدن های فیروزه در کل دنیا به شمار می آید، کیفیت فیروزه به دلیل نحوه تشکیل این سنگ در اعماق زمین می باشد و دارای عیاری بسیار بالا از مس، آهن و روی می باشد، دلیل اصلی کیفیت آن تبلور فلزات مذکور در فشار و حرارت بالا است که سنگ فیروزه نیشابور را دارای کیفیتی بی نظیر کرده است، در این راستا تراش این نوع سنگ برای اهداف زینتی مانند عقیق دارای اصطلاحاً کمترین پرتی می باشد.

یکی دیگر از مصادیق کیفیت این سنگ اندازه بزرگ آن در رگه‌های مختلف معدن زیرزمینی می باشد. یکی دیگر از مصادیق کیفیت این سنگ را می توان در تنوع رنگ این سنگ زینتی برشمرد که دارای رنگ هایی از جمله سبز و آبی  و رگه‌های طلایی رنگ درمیان سنگ مزبور می باشد.

توزیع کنندگان سنگ فیروزه اصل نیشابور

توزیع کنندگان سنگ فیروزه اصل نیشابور بازار سنگ فیروزه نیشابور در واقع مربوط به کسانی می باشد که در صنعت تراشکاری مربوط به این سنگ فعالیت دارند. که در این راستا تراشکاران بومی منطقه که بیشتر ساکن شهرهای نیشابور، سبزوار، مشهد، طرقبه و … توزیع کنندگان اصلی این سنگ قیمتی می باشند و با تراشکاری کیفی بسیار بالا و استفاده از تکنولوژی های روز باعث ارزش افزوده فوق العاده به این موهبت خدادادی از طریق تولید عقیق انگشتر، ظروف ارزشمند مانند قاشق، بشقاب و حتی ابزارهای بازی مانند شطرنج و … شده اند. 

توزیع فیروزه مربوط به فرآورده های سنگ خام فیروزه می باشد که در این راستا بوسیله شیوه های نوین بازرگانی دارای مشتری های بسیاری در سرتاسر دنیا به نام سنگ فیروزه نیشابور شده است.

بنابراین توزیع کنندگان اصلی این سنگ قیمتی را می توان به صورت سلسله مراتب، صنعتگران و هنرمندان بومی و غیربومی، تاجران داخلی، تاجران بین المللی، وزارت خانه های متبوع از جمله وزارت صمت به عنوان متولی این موضوع مشابه سایر موضوعات دانست. 

یکی دیگر از پخش کنندگان اصلی این سنگ زینتی را می توان معدنکاران موجود در نیشابور دانست که سنگ استخراجی از معدن را  بصورت خام به سایر نقاط کشور و از جمله اصفهان صادر نموده و هنرمندان موجود در اصفهان باعث ساخت وسیله های زینتی و قیمتی گسترده تری می شوند و بدین ترتیب شهرهایی مانند اصفهان نیز به یکی دیگر از توزیع کنندگان فرآورده این سنگ قیمتی تبدیل شده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما