بازار خرید فیروزه درشت عجمی

یکی از سنگ های زینتی و قدیمی که به دلیل رنگ زیبای آن  به دست انسان استخراج شده فیروزه است که به سنگ معنوی مشهور است که به علت خواص و رنگ آن تقاضای  بسیار زیادی در سراسر جهان از جمله ایران دارد.

فیروزه تنوع بسیار زیادی دارد از جمله :فیروزه عجمی ، فیروزه ، شجری ، فیروزه عربی ، فیروزه نرم ، فیروزه عنکبوتی ، فیروزه درشت و… . فیروزه درشت عجمی رنگ بسیار زیبا و دلنوازی دارد و به رنگ آبی آسمانی است که درون آن هیچگونه رگه ای وجود ندارد.

بازار خرید فیروزه درشت عجمی

چگونگی به وجود آمدن سنگ فیروزه

چگونگی به وجود آمدن سنگ فیروزه فیروزه از دسته سنگ های آذرین است که طی میلیون ها سال با در کنار هم قرار گرفتن آهن،  آلومینیوم ، سولفات مس در کنار آب با فوران کردن آتشفشان این سه فلز ذوب  میشود و در شکاف ها و گسل ها قرار میگیرد که پس از سرد شدن به اشکال مختلف سنگ فیروزه تبدیل می‌شود. 

همچنین بهترین سنگ فیروزه سنگی است که در نزدیکی سطح زمین پیدا شود.

رنگ فیروزه نسبت به وجود سولفات مس،  آلومینیوم و آهن در طیف آبی آسمانی و سبز متغیر است به این صورت که در قسمت هایی که سولفات مس بیشتری وجود داشت سنگ فیروزه به رنگ سبز در آمده و در قسمت هایی که آلومینیوم وجود داشته سنگ فیروزه ی آبی مایل به سفید تشکیل شده و در قسمت هایی که آهن وجود داشته سنگ فیروزه آبی تشکیل شده است و سنگ فیروزه عجمی در مکانی تشکیل شده است که آب و سولفات مس فراوانی وجود داشته است که بدون هیچگونه رگه ای است و کاملا یکدست و یکرنگ است و رنگی به آبی آسمان دارد و در میان سنگی سیاه و چرب تولید میشود که تشخیص آن  بسیار کار سختی است.

فیروزه در تمامی نقاط جهان یافت می شود اما بهترین و پر ارزش ترین فیروزه جهان در شهر نیشابور در استان خراسان رضوی تولید می شود که به دلیل رنگ بسیار زیبای آن در سراسر جهان تقاضای بسیاری دارد.

فیروزه عجمی نیشابور به دلیل رنگ زیبا  و کمیاب بودن آن  بسیار گران قیمت است مانند مرواریدی که در دل صدف می روید . همچنین فیروزه در شهرهای دامغان و کرمان ایران نیز تولید می شود.

مرکز پخش فیروزه درشت عجمی

مرکز پخش فیروزه درشت عجمی امروزه سنگ فیروزه طرفداران بسیار زیادی دارد که بیشتر بعنوان انگشتر و دستبند و گردنبند استفاده می شود. فیروزه درشت عجمی یکی از سنگ های گران قیمت است که بر روی سنگ هیچگونه رگه ای وجود ندارد و رنگ آبی آسمانی آن هر چشمی را به خود خیره می کند مورد سلیقه بسیاری از اعراب هستند که حاضرند به هر قیمتی آن  را به دست آوردند .

پخش فیروزه درشت اصلی به صورت عمده در نیشابور صورت می‌گیرد که به صورت خام است و خریدار میتواند به هر شکلی که میخواهد آن  را تراش دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما