بازار خرید فیروزه عجمی درجه یک نیشابور

فیروزه عجمی درجه یک، سنگی یکدست و فاقد خط و رگه در سطح آن است. رنگ آن از سبز تیره تا آبی آسمانی بوده و سنگ های آبی رنگ، از قیمت بالاتری دارند. سنگ فیروزه عجمی، از سنگ های زینتی است که در ساخت انواع زیور آلات به طور گسترده استفاده می شود.

سنگ فیروزه عجمی نیشابور، بهترین نوع این سنگ است که کارگاه های جواهر سازی، انگشتر سازی و .. از خریداران این سنگ هستند.

بازار خرید فیروزه عجمی درجه یک نیشابور

ویژگی فیروزه عجمی چیست؟

ویژگی فیروزه عجمی چیست؟

فیروزه سنگی زیبا با طیف رنگی سبز تیره تا آبی تیره است. این سنگ دارای خواص معنوی و درمانی می باشد و در باور بسیاری از مردم، به سنگ شانس معروف است (البته در صورتی که زنده باشد).

معادن این سنگ در مناطق مختلف دنیا یافت شده است که معادن فیروزه در شهرستان نیشابور خراسان رضوی و شهر بابک استان کرمان، دامغان در استان سمنان، جزو معادن فیروزه ایران هستند که سنگ هایی با کیفیت مناسب از دل آن ها استخراج می شود.

رنگ زیبای این سنگ به دلیل نفوذ مس و آهن در ساختار این سنگ است. مس و آهن باعث ایجاد رنگ های آبی و سبز در سنگ فیروزه می شوند؛ چنانچه میزان مس بیشتر باشد، رنگ فیروزه آبی تر و چنانچه میزان آهن بیشتر باشد، رنگ این سنگ به سبزی می رود. بافت این سنگ، به دو صورت زیر است:

  • یکنواخت و صاف، که به این سنگ، فیروزه عجمی می گویند. این سنگ به دلیل سطح صاف و زیبای آن، گران ترین نوع سنگ فیروزه است.
  • دارای رگه یا شجره که به آن فیروزه شجر یا عنکبوتی می گویند. دلیل وجود این رگه ها، رسوب اکسید آهن، نیکل و منگنز در بافت سنگ فیروزه است.

سنگ فیروزه در برابر عواملی چون، مواد شیمیایی، چربی ها، نور خورشید و آب داغ به تدریج رنگ خود را از دست داده و مات می شود و در اصطلاح عام، می میرد. سنگ فیروزه ، سنگی دارای انرژی بوده و باید برای حفظ زندگی آن باید از مواد آسیب زا مانند شوینده ها، عطرها، لوازم آرایشی و … دور بماند.

سفارش انواع سنگ فیروزه درجه یک

سفارش انواع سنگ فیروزه درجه یک

سنگ فیروزه درجه یک عجمی، دارای شناسنامه بوده و قیمت نسبتا بالایی دارد. کارگاه های فیروزه تراشی متعددی در مناطق فیروزه خیز ایران فعالیت دارند که این سنگ با ارزش را با دقت و مهارت خاصی برای کاربرد های گوناگون تراش می دهند.

برای سفارش و خرید فیروزه عجمی اصل و مرغوب می توانید به این فروشگاه اینترنتی سری زده و با خرید این سنگ، از ویژگی های خاص این سنگ بهره مند شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما