بازار خرید فیروزه عجمی پاک ایرانی

از دوران قدیم تا به امروز، از انواع سنگ فیروزه مانند فیروزه عجمی پاک استفاده می شود. قیمت سنگ های فیروزه در بازار خرید و فروش، وابسته به معدن استخراج شده، وزن و … می باشد. امروزه خرید و فروش سنگ فیروزه، به دلیل کاربرد گسترده اش از علم طب تا هنر معماری، بسیار رواج یافته است.

بازار خرید فیروزه عجمی پاک ایرانی

فیروزه پاک چه ویژگی هایی دارد؟

فیروزه پاک چه ویژگی هایی دارد؟ فیروزه عجمی کاملا صاف و یک دست هستند و در آن هیچ رگه و شکستگی مشاهده نمی شود. علت نام گذاری آن نیز به ظاهر و تفاوتش با سنگ فیروزه ی کشور های عربی بر می گردد. مردمان عرب برای تمایز آن با فیروزه های معادن خود، به آن فیروزه ی عجمی(غیر عربی) می گفتند.

سنگ فیروزه ی عجمی جزء فیروزه های بسیار محبوب و پرطرفدار در ایران است، چرا که سنگ فیروزه ی اصل، از خواص بی شمار و ویژگی های مفیدی برخوردار است. مثلا به دلیل ظاهر زیبای فیروزه پاک ایرانی، از دوران کهن تا به امروز ایرانیان علاقه به تزئین وسایل و جواهرات، بنا هایی چون مسجد و… با آن داشته اند و این کار قدمتی دیرینه دارد. فیروزه های ایرانی معمولا به حالت درشت استخراج می شوند و برای میناکاری ها از نوع ریز آن استفاده می کنند.

این سنگ بسیار گران بها و قیمتی است؛ به طوری که در گذشته ارزش مادی آن از طلا نیز بیشتر بوده و مردم از آن در داد و ستد و معاملات خود استفاده می کردند.

این سنگ شگفت انگیز می تواند خواص درمانی نیز داشته باشد. برای مثال گفته شده است سنگ فیروزه خاصیت درمانی دارد و می تواند در خود انرژی ذخیره کند.

مرکز فروش فیروزه عجمی اعلا

مرکز  فروش فیروزه عجمی اعلا سنگ فیروزه در معادن برخی نقاط زمین یافت می شود. به همین خاطر فیروزه می تواند انتخاب مناسبی برای خرید سوغاتی از سفر به آن شهر ها به شمار آید. فیروزه در ایران در معادنی چون معادن نیشابور، کرمان و سمنان یافت می شود اما فروش فیروزه عجمی فقط در نقاطی که معادن آن را دارند صورت نمی گیرد.

برای خرید سنگ فیروزه اعلا می توان به مراکز فروش آن ها مراجعه کرد. در این مراکز امکان خرید به صورت عمده و تکی فراهم آمده است. در برخی از این مراکز میتوان به جای خرید، فیروزه ی خود را با قیمت مناسبی فروخت.

خوشبختانه به دلیل  وجود اینترنت اگر فرصت کافی برای خرید حضوری نباشد، می توان به صفحه ی رسمی فروش آن ها مراجعه کرد و بدون محدودیت زمانی و مکانی فیروزه دلخواه خود را سفارش داد و از اصل بودن آن مطمئن بود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما