بازار خرید فیروزه مرغوب شجری

سنگ فیروزه یکی از انواع سنگ های طبیعی است که ترکیبی از مس،روی،آهن و فسفر می باشد و به دلیل رنگ جذاب و کم یاب بودن از ارزش و محبوبیت بالایی در بین عموم مردم برخوردار است،ما در این مطلب به عنوان بازار خرید فیروزه به یکی از انواع مطرح فیروزه یعنی فیروزه مرغوب شجری و شیوه خرید و فروش فیروزه مرغوب نیشابور می پردازیم.بازار خرید فیروزه مرغوب شجری

سنگ فیروزه را چطور می تراشند؟

سنگ فیروزه را چطور می تراشند؟ سنگ فیروزه به عنوان یکی از کم یاب ترین انواع سنگ طبیعی زینتی همیشه جایگاهی ویژه داشته است و این جایگاه با تاکید احادیث اسلامی بر استفاده از این سنگ محکم تر و ویژه تر هم شده است.

یکی از سوال هایی که در مورد  سنگ فیروزه همیشه وجود دارد این است که این سنگ چگونه استخراج می شود و  چگونه تراش داده می شود؟

  • نکته ی ابتدایی در مورد این سنگ این است که این سنگ در شرایط جوی گرم و خشک کوهستانی  معمولا ایجاد می شود و کیفیت آن به  حضور مواد معدنی از جمله آهن و مس بستگی دارد.
  • ابتدا تکه های سنگ بزرگ که ظاهرا سنگ هایی معمولی هستند و تنها رگه هایی از فیروزه در آن ها دیده می شود ار معدن استخراج می شود.
  • سپس این سنگ ها خورد می شوند و به تکه های کوچکتری تبدیل می شوند که هر کدام مقداری فیروزه در خود دارند.
  • به وسیله ابزار دستی یا ابزار پیشرفته سعی می شود فیروزه تا حد ممکن از سنگ جدا شود.
  • تراش این سنگ های اولیه باید با دقت انجام شود چرا که فیروزه به دلیل رگه داشتن بسیار حساس است و احتمال دارد بسیار زیاد از حد شکسته شود.
  • در مرحله ی بعد بر اساس شکل و خلوص و اندازه، انواع سنگ فیروزه از هم جدا می شوند.
  • در مرحله ی پایانی فیروزه ها به صورت دقیق و ظریف تراش داده می شوند تا به عنوان جواهر یا ابزار زینتی مورد استفاده قرار بگیرند.

فروش مرغوب ترین فیروزه شجری

فروش مرغوب ترین فیروزه شجری یکی از گونه های مرغوب و زیبای استخراج شده ی فیروزه نیشابور شجری است،به صورت کلی فیروزه شجری به انوع فیروزه ای گفته می شود که به شکل منسجم و تقریبا منظم و خاص دارای تخلخل و رگه می باشد و همین رگه به این سنگ اصالت و زیبایی خاصی بخشیده است.

شما مخاطبین گرامی اگر در پی خرید فیروزه شجری اصل نیشابور و بهره بردن از زیبایی خاص این سنگ هستید تنها کافی است به سایت ما به عنوان مرکز فروش  فیروزه شجری مرغوب مراجعه نمایید و ضمن مشاهده انواع محصولات ما در نهایت سنگ مورد نظر خود را با قیمت و کیفیتی مناسب خریداری نمایید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما