بازار فروش سنگ فیروزه مرغوب صادراتی

سنگ فیروزه مرغوب از نمونه های سنگ زنده و تزئیناتی است که از ظاهری زیبا و دل انگیز برخوردار بوده و در اشکال مختلفی و در رنگ های آبی، سبز، زرد و … وارد بازار می شود که نوع آبی سیر صادراتی محسوب شده است. بازار فروش آن نیز، این سنگ طبیعی و اصیل را در اشکال مختلف رگه دار و بدون رگه عرضه می کند که توانسته به بهترین نحو رضایتمندی مشتریان را کسب کند.

بازار فروش سنگ فیروزه مرغوب صادراتی

عوامل تاثیرگذار در مرغوبیت سنگ فیروزه

عوامل تاثیرگذار در مرغوبیت سنگ فیروزه عوامل تاثیر گذار بر مرغوبیت سنگ فیروزه شرایط آب و هوایی منطقه ای است که سنگ در آن ایجاد شده و باعث ایجاد ترکیبات مفید در سنگ شده است. ترکیبات آن نیز اکسید مس، اکسید فسفر، اکسید آلومینیوم، نیکل، منگنز و آب است که هر چه منطقه دارای معدن فیروزه، از اکسید مس بالاتری برخوردار باشد سنگ مرغوب تر می باشد.

سنگ فیروزه صادراتی دارای جلای مومی و شیشه ای و حالتی شکننده و ترد است که نوع مرغوب بسیار متراکم و سخت بوده و دارای جلای چینی با رنگ آبی سیر است. فیروزه در مناطق خشک یافت شده و در اشکال مختلف کلیرای، دندریتی، خوشه ای، پوششی، متخلخل، دانه ریز، کمپاکت و فیروزه ریز ارائه می شود.

فیروزه به صورت نهان بلور با میزان بلورهای کم با میزان جلای بالا در سنگ های مادر یافت می شود که اکثرا به شکل دانه پراکنده و رگه ای و نامتبلور می باشد. فیروزه بسته به وجود ناخالصی های موجود در آن دارای رنگ های مختلفی است. مثلا مس ایجاد کننده رنگ آبی، کروم نیز عامل رنگ سبز، آهن بوجود آورنده رنگ زرد و آلومینیوم یا آهک رنگ را مایل به سفید خواهد نمود که آبی باارزشترین آنها می باشد.

بازار پخش سنگ فیروزه مرغوب زنده

بازار پخش سنگ فیروزه مرغوب زنده بازار پخش سنگ فیروزه مرغوب زنده حضور فعال و گسترده ای داشته و با عملکرد درست خود و به بهترین نحو ممکن نیاز تمام مشتریان را در هر سلیقه ای پوشش می دهد. این سنگ ها در دو نوع عجمی بدون ناخالصی و بدون رگه و عشری با ناخالصی و با رگه عرضه می شود که نوع عجمی از درجه ارزش بالا و نرخ بیشتری بهره مند است.

نوع رگه دار دارای دو نوع رگه قهوه ای و سیاه است که نوع رگه سیاه با نام عنکبوتی معروف بوده و در موارد بسیار کم نمونه های رگه طلایی نیز وجود دارد که ارزش بالایی داشته است. رگه های موجود در فیروزه در انواع منظم و نامنظم است که در صورت منظم بودن رگه کیفیت بهتری خواهد داشت.

فیروزه از نوع فسفات آبدار است که در صورتی که در معرض حرارت و نور خورشید قرار بگیرد آب خود را از دست داده و رنگ آن سبز، سفید یا کدر می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما