بازار فروش فیروزه اصل معدنی نیشابور

فیروزه اصل نیشابور از جمله سنگ های آدرین و زنده است که در مناطق خشک و در رسوبات مس تشکیل می شود که بسته به ترکیبات بکار رفته در آن در رنگ ها و شکل های مختلف وارد بازار می شود. بازار فروش آن نیز با شناخت و تخصصی که از این محصول و کیفیت های مختلف آن دارد متنوع ترین نمونه های اصیل و طبیعی را در دسترس مشتریان قرار می دهد.

بازار فروش فیروزه اصل معدنی نیشابور

ویژگی سنگ فیروزه سفید چیست؟

ویژگی سنگ فیروزه سفید چیست؟ سنگ فیروزه سفید از جمله سنگ های تزئینی است که از گذشته های دور تا کنون در کل جهان اهمیت زیادی داشته است چون دارای ظاهری بسیار زیبا و منحصر به فرد بوده است. این سنگ از جمله سنگ های آذرین است که هر چه از تراکم بالا و از میزان تخلخل کمتری داشته باشد باکیفیت تر است.

فیروزه سفید در انواع رگه دار و بدون رگه است که وجود رگه در آن ناشی از وجود ناخالصی هاست که در انواع رگه منظم و نامنظم ارائه می شود. این سنگ در مناطق خشک و در صخره ها به شکل قلوه یا تخته یافت می شود که به دلیل وجود ترکیباتی مانند آلومینیوم به رنگ سفید ایجاد شده است.

فیروزه سفید از معادنی در مناطق مختلفی در کشور استخراج می شود مانند نیشابور، کرمان، دامغان و … که در زمان استخراج حالتی نرم و سست دارد. لذا بعد از اینکه با رزین یا دیگر مواد مورد فرآوری قرار گرفت سخت و مستحکم خواهد شد چنان که با کشیدن آن بر روی شیشه در آن خراش ایجاد می شود.

قیمت فیروزه اصل نیشابور

قیمت فیروزه اصل نیشابور قیمت فیروزه نیشابور بسته به تراکم، میزان رگه و رنگ مختلف است مثلا در صورتی که دارای رنگ آبی سیر، بدون رگه و یکدست باشد و از میزان تراکم بالایی نیز برخوردار باشد گرانتر خواهد بود. همچنین نحوه خرید و فروش نیز در نرخ تاثیر گذار بوده و نوع خام آن از نوع فرآوری شده آن ارزانتر است.

فروش فیروزه اصل در رنگ و طرح های مختلفی صورت می گیرد که دارای اشکال مختلفی مانند کلیرای، متخلخل، کمپاکت، دانه ای ریز، فیروزه ریز، دندریتی و خوشه ای می باشد. لذا به صورت نامتبلور، دانه پراکنده، در درون سنگ های مادر یافت می شود.

فیروزه زمانی که در برابر آفتاب یا حرارت قرار گیرد یا در زمانی که در طبیعت است دچار هوازدگی شود رنگ آن سفید خواهد شد، لذا از این سنگ زنده باید به خوبی نگهداری شود چون در صورتی که در معرض چربی، مواد شوینده، آب کلردار، مواد شیمیایی و … قرار گیرد تغییر رنگ و شکل داده و خواصش از بین می رود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما