بازار فروش فیروزه سبز عجمی نیشابور

سنگ فیروزه یکی از  هزاران سنگ زینتی زیبا با رنگ های متنوع و دل نشین است که در دنیا بسیار معروف است. سنگ فیروزه سبز عجمی در انگشتر نمای زیبایی به دست می دهد.  سنگ فیروزه خام در معدن توسط معدنچی ها استخراج می شود و شکل به خصوصی ندارد و کانی شناسان به آن بی شکل هم می گویند. در طی فرآیند های تراش سنگ به اشکالی مثل  مربع، اشکی و مستطیل تبدیل می شود.

بازار فروش فیروزه سبز عجمی نیشابور

دلیل تغییر رنگ سنگ فیروزه

دلیل تغییر رنگ سنگ فیروزه

سنگ فیروزه دارای رنگ آمیزی زیبایی است و استفاده آن از دوران قدیم تا به حال جزوه مرسومات بوده است. پادشاهان و صاحبان تاج و تخت های پهناور و خانواده های سلطنتی ایرانی در زمان گذشته از سنگ فیروزه عجمی نیشابور استفاده می کردند و  در تاج ملکه پهلوی هم از سنگ فیروزه استفاده شده است و آن ها بر روی اشیا قیمتی و زیور آلات خود از این سنگ استفاده می کردند. از طرفی دیگر مردم به دلیل عقاید دینی خود این سنگ را مقدس و پاک می پنداشتند. گسترش این عقیده در دوره اسلام محمدی باعث شده تا این سنگ بسیار در بین مردم  خاص و عزیز شود. از دوران قدیم نوشته ها و مقالاتی وجود دارد که در آن در مورد کیفیت سنگ فیروزه بسیار سخن گفته است.

سنگ شناسان بزرگ سنگ های قیمتی بر این باورند که سنگ فیروزه فواید بسیاری دارد از جمله اینکه استفاده از فیروزه باعث حس نشاط و  شادی در روح می شود.و به مقدار زیاد مانع ایجاد استرس را در بدن انسان می شود. 

نکته ی مهم راجب نگهداری و مراقبت از سنگ فیروزه این است که سنگ فیروزه به مواد های شیمیایی و مواد نفتی و مواد های شوینده با آنزیم مانند ریکا و تاید و …حساسیت بسیار زیادی دارد و اگر در معرض تماس با این مواد باشد به سرعت زیاد کیفیت فیروزه از بین می رود و لایه رویی سنگ به رنگ تیره و سیاه در می آید و لکه هایی روی سنگ پدید می آید.

قیمت بهترین فیروزه سبز عجمی

قیمت بهترین فیروزه سبز عجمی سنگ فیروزه نما و زیبایی خاصی در مقابل نمونه تقلبی دارد ولی در این زمان و با وجود بازار نوسانی و بی ثبات اقتصادی سنگ تقلبی فیروزه بسیار فراوان شده است.و افراد زیادی در اکثر موارد با خرید سنگ فیروزه با قیمت کمتر فریب فروشندگان را می خورند. 

بهترین سنگ فیروزه شناخته شده در جهان متعلق به سنگ معدن نیشابور می باشد. در استان کرمان هم یک معدن فیروزه بزرگی وجود دارد که مانند معدن نیشابور می باشد و سالیانه مقدار زیادی سنگ فیروزه از آن استخراج می کنند.

شما دوستان می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مراکز توزیع و فروش و اطلاع از قیمت فیروزه سبز یا آبی ورنگ ترکیبی سبز و آبی با مشاوران مرکز ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما