بازار فروش فیروزه مرغوب معدن

حتما می دانید  که فیروزه یکی از با ارزش ترین محصولات کشور ایران است. فیروزه در رنگ های بسیار زیادی وجود دارد،هزاران فیروزه با رنگ های مختلف سبز و آبی وجود دارد که نمیتوان دو فیروزه را شبیه یکدیگر پیدا کرد. باید بدانید که فیروزه را از هر جایی نباید خرید چون ممکن است آن محصول قلابی و جعل باشد وشما باید از جا های معتبر فیروزه مرغوب را خریداری کنید.  

بازار فروش فیروزه مرغوب معدن

بزرگترین معدن فیروزه جهان در کجاست؟

بزرگترین معدن فیروزه جهان در کجاست؟ لازم به ذکر است که معدن های فیروزه زیادی در تمام جهان قرار دارد.لازم است بدانید که بزرگترین معدن فیروزه جهان در نیشابور است، و معروف ترین معدن جهان است.  معدن فیروزه نیشابور از کهن‌ترین معادن فیروزه جهان است که از ۲۰۰۰ سال پیش از آن سنگ فیروزه استخراج می شود.  فیروزه مرغوب معدن نیشابور به دو دسته خاکی و سنگی تقسیم می‌شوند. فیروزه خاکی دارای رنگ و مرغوبیت بالاتر است. اما فیروزه سنگی دارای کیفیت کمتری است فیروزه عجمی، فیروزه شجری از دیگر انواع فیروزه هستند. حتما می دانید که فیروزه بیشتر اوقات در رسوبات مس در محیط‌ های بایر و نسبتا کم آب یافت شده است. فیروزه در مکان‌هایی بوجود می‌آید که میزان مس موجود در منطقه بالا باشد.گفتنی است که فیروزه می توان دو رنگ هم باشد به این نوع فیروزه ، فیروزه ابرش گفته می شود. لازم است بدانید که در زمان قبل تر  تنها از سنگ فیروزه به دست می‌آمد ولی امروزه فیروزه مصنوعی یا قلابی نیز فرآوری می‌شود به گونه‌ای است که حتی تشخیص طبیعی یا مصنوعی بودن آن برای کارشناسان نیز بسیار سخت و دشوار است.

قیمت مرغوب ترین انواع فیروزه

قیمت مرغوب ترین انواع فیروزه گفتنی است که  قیمت انواع فیروزه نیشابور درجه یک ، هر کیلو سنگ فیروزه نیشابور تراش خورده20.000.000ریال الی1.500.000.000 تعیین شده است و فیروزه های خام قیمتشان بین کیلویی 2.000.000 الی 50.000.000 ریال می باشد. حتما می دانید که هر چه فیروزه آبی تر باشد قیمت آن فیروزه بالا تر است ، و معمولا فیروزه های عجمی گران تر از فیروزه های شجری هستند، و هر چه فیروزه خوش تراش تر و شجرش زیبا تر و درشت تر باشد ارزشش بیشتر است. حتما می داید که خرید وفروش فیروزه خام نیشابور معمولا در حجم های بیشتر از ده کیلوگرم انجام می شود. و هر شصی که فیروزه خام را خریداری میکند معمولا آن را نمی فروشد بلکه شروع به تراش سازی آن برای جواهرات می کند. لازم است بدانید که فیروزه سنگی است که به برخی مواد واکنش نشان می دهد و رنگش تغییر می کند، مانند مواد روغنی و چرب ، مواد آرایشی و انواع عطر ها.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما