تجارت سنگ فیروزه پرطاووسی طبیعی

فیروزه از گران بها ترین و قیمتی ترین سنگ های ایرانی است که رنگ فیروزه ای و آبی آن در تناژ های متفاوت بسیار شناخته شده و برجسته در دنیا است و شاید بی نظیر است. منبع سنتی این رنگ منطقه نیشابور ایران است ، بنابراین می توانید آن را به عنوان “آبی ایرانی” بشنوید، خواه واقعاً در ایران استخراج شده باشد یا نه. فیروزه پرطاووسی از بهترین نوع فیروزه استخراجی ایرانی است.

تجارت سنگ فیروزه پرطاووسی طبیعی

مشخصات فیروزه پرطاووسی مرغوب

مشخصات فیروزه پرطاووسی مرغوب متداول ترین مکانهایی که با فیروزه مرغوب شناخته می شوند ایران (فارس)، مصر، شمال غربی چین، مکزیک و قسمت جنوب غربی ایالات متحده است. اگرچه در بسیاری از ایالات مین وجود دارد ، کلرادو ، نیومکزیکو ، آریزونا و نوادا متداول ترین مکان هایی هستند که می توانید آنها را پیدا کنید. فیروزه لندر بلو از معادنی در شهرستان لندر ، نوادا است و اولین بار در سال 1973 ادعا شد. این یکی از زیباترین فیروزه های تار عنکبوتی کشف شده است. نادرترین و ارزشمندترین فیروزه محسوب می شود. بهترین فیروزه آبی زیبا با ماتریس وب مشکی است. معدن کینگمن همچنین انواع فیروزه ای از سبز کمرنگ تا آبی با ماتریس قرمز ، قهوه ای یا زرد را تولید می کند. در ایران نیز فیروزه پرطاووسی مرغوب و زبانزد است و رنگ آن در جهان همتا ندارد. وزن سنگهای قیمتی شفاف باید بیش از دو عیار باشد (یک عیار برابر با 200 میلی گرم و بنابراین دو عیار معادل 400 میلی گرم است) و سنگهای مات مانند مروارید، مروارید قرمز و فیروزه باید وزن ایده آل آنها بین 3 تا 10 عیار باشد. در طالع بینی ودایی ، فیروزه یا فیروزا یک سنگ قیمتی برای کسانی است که با علامت زودیاک قوس یا Dhanu Rashi متولد می شوند. این یکی از سنگهای قیمتی است که هیچ عارضه جانبی ندارد و می تواند توسط هر جسمی با خیال راحت پوشیده شود

بازار خرید سنگ فیروزه معدنی

بازار خرید سنگ فیروزه معدنی بیشتر کشورهای اطراف ایران به دلیل مرغوبیت و بالا بودن درجه ی کیفی سنگ های فیروزه تولیدی توسط معادن این کشور، خواستار وارد کردن انواع نوع سنگ فیروزه معدنی رختشویی به بازارهای داخلیشان هستند. کشورهای قزاقستان، ارمنستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق و کشور های اروپایی و کانادایی از جمله این کشورها به شمار می روند.

بازار خرید سنگ فیروزه در ایران داغ است و این محصول هم در داخل کشور و هم در بازارهای جهانی بسیار محبوب است و جزو کالاهای قیمتی محسوب می شود که گاها حتی قیمت آن در هر گرم به چندین هزار دلار می رسد و این موضوع بیشتر به رنگ و ویژگی سنگ فیروزه وابسته است. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما