توزیع عمده فیروزه عجمی انگشتری

فیروزه یک سنگ معدنی گرانبها و ارزشمند است که در طلا سازی کاربرد دارد. سنگ فیروزه به دو شکل صاف و رگه دار وجود دارد که به ترتیب به فیروزه عجمی و شجری معروف هستند. هر کدام از این نوع سنگ ها زیبایی و جذابیت خاص خود را دارند ولی نوع اول که همان فیروزه عجمی است طرفداران بیشتری دارد.

توزیع عمده فیروزه عجمی انگشتری

کیفیت انواع فیروزه عجمی نیشابور

کیفیت انواع فیروزه عجمی نیشابور فیروزه عجمی به دلیل زیبایی و براقی خارق العاده ای که دارد یکی از با ارزشمند ترین سنگ های معدنی به شمار می آید. این محصول بیشتر در معادن شهر نیشابور استخراج می شود و از تلفیق مس، آهن و آلومینیوم به وجود می آید. لازم به ذکر است که باید در این نواحی آب نیز باشد تا  تولید فیروزه حاصل شود.

سنگ فیروزه اصل بیشتر به رنگ سبز و یا آبی روشن موجود است، که به این نوع سنگ می گویند فیروزه زنده، اما اگر این رنگ به تیرگی تبدیل شود دیگر سنگ فیروزه مرده به شمار می‌آید. برای جلوگیری از این اتفاق باید این سنگ ها از نور مستقیم خورشید، از مواد شیمیایی، مواد آرایشی، عطرو ادکلن و همچنین از آب داغ دور باشد.

امروزه این محصول خیلی مورد پسند و استقبال خانم های با سلیقه قرار گرفته است، به طوری که از سنگ فیروزه در زیورآلات خود بسیار استفاده می کنند. به طور مثال در گردنبند، انگشتر، گوشواره و یا دستبند با طلا ادغام می کنند که بسیار زیبا و حیرت‌انگیز می شود.

البته که این سنگ با ارزش از دید آقایان هم جا نمانده و در نگین های انگشتران خود به کار می برند. 

تولید کنندگان فیروزه عجمی صادراتی

تولید کنندگان فیروزه عجمی صادراتی صادرات در هر کشور قطب مهمی محسوب می شود و کمک شایانی به اقتصاد مملکت می کند. تولیدکنندگان فیروزه صادراتی بر این باورند که، قیمتی که بابت صادرات این محصول وجود دارد بسیار کمتر از حق واقعی و استانداردش می باشد، زیرا فیروزه عجمی شهر معدن خیز نیشابور، که قطب گردشگری و تاریخی ایران محسوب می شود، در کل دنیا تک و کم نظیر است.

یکی از مسائل مهم در صادرات این سنگ زینتی نوع صیقل آن می باشد، بنابراین در بازار جهانی آن کیفیت صیقل و تراش، حرف اول را می زند، نکته مهم دیگر که بایستی به آن توجه نمود مانند دیگر محصولات صادراتی موجود در کشور توجه نمود کیفیت بسته بندی آن می باشد، زیرا با توجه به ماهیت زینتی آن بایستی، ویترینی درخور و شایسته، که ارزش وجه هدیه ای آن را بالا ببرد باشد. بنابراین صادرکنندگان بایستی این موضوع را علاوه بر کیفیت بنیادی محصول مورد توجه ويژه قرار دهند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما