توزیع عمده فیروزه مشهد رگه دار

آیا سنگ فیروزه را می شناسید؟ این سنگ یکی از زیباترین نگین های موجود در دنیاست که در دو نوع ساده و رگه دار وجود دارد. کشور ما ایران معدن استخراج این سنگ از دل زمین است و شهرهایی مانند نیشابور و دامغان محل اصلی تشکیل این گوهر هستند. فیروزه رگه دار یا شجری که از معادن نیشابور بدست می آید را در بازارهای مشهد توزیع می کنند. خرید فیروزه مشهد به صورت عمده صرفه اقتصادی خیلی بیشتری برای شما دارد.
توزیع عمده فیروزه مشهد رگه دار

کیفیت انواع فیروزه مشهد

کیفیت انواع فیروزه مشهد فیروزه یا سنگ آبی انواع مختلفی دارد. این سنگ با دو نوع اصلی در جهان شهرت دارد که شامل شجری و عجمی است. فیروزه شجری یا رگه دار خطوطی به رنگ های سیاه، قهوه ای سوخته و یا طلایی در سطح خود دارد، که در اثر اکسید فلزاتی چون آهن بوجود آمده اند و بر زیبایی این سنگ افزوده اند.

این خطوط که به صورت طبیعی و در اثر فرایند های شیمیایی ایجاد شده اند، شکل های مختلفی دارند و هر طرح نیز به نامی مشهور است.

شهر مشهد در استان خراسان رضوی پایتخت اصلی خرید و فروش فیروزه در کشور ماست این سنگ زیبا سوغاتی این شهر به شمار می رود. اما برای اینکه از کیفیت و اصل بودن نگین فیروزه مطمئن شوید چند راهکار مختلف وجود دارد. در ادامه یکی از این راه ها را به شما می آموزیم.

اول از همه اینکه، همه سنگ های قیمتی قابلیت بریدن شیشه را دارند. پس در هنگام خرید، فیروزه را بر روی یک تکه شیشه بکشید. اگر دیدید که شیشه دچار خراش شد و خط افتاد می فهمید که این سنگ اصلی است. اما اگر خود نگین دچار خوردگی گشت، نشان دهنده تقلبی بودن آن می باشد.

صادرات ویژه فیروزه مشهد رگه دار

صادرات ویژه فیروزه مشهد رگه دار از سال ها پیش سنگ فیروزه از کشور ما به سایر نقاط دنیا صادر شده و در بازار های بین المللی معامله می شد. این سنگ مورد توجه ویژه اعیان، اشراف و شاهزادگان بود، به همین دلیل نیز قیمت بسیار بالایی داشت.

امروزه نیز انواع فیروزه رگه دار یا ساده از شهر مشهد و دیار خراسان به تمام نقاط دنیا و سراسر کشور ما صادر می گردد و صادرات فیروزه یکی از راه های کسب درآمد های ارزی برای تجار ایرانی است.

این گوهر زیبا و ناب را می توان در ساخت زیور آلات مختلفی همچون انگشتر، گردن آویز، گوشواره، دستبند و یا سینه ریز استفاده کرد. همچنین از سنگ فیروزه برای ساختن تسبیح هم استفاده می شود. برخی نیز آن را برای تزئین کردن ظروف و یا آثار هنری دیگر به کار می برند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما