تولیدی بزرگ سنگ فیروزه اصل

سنگ فیروزه یکی از سنگ های زینتی و ارزشمند است که در موارد مختلفی از جمله استفاده در زیور آلات به کار می رود.

اکثر سنگ های قیمتی مانند فیروزه دارای نمونه های تقلبی نیز می باشد و تشخیص این مساله دشوار خواهد بود و نیاز به تخصص ویژه دارد. شهرستان نیشابور و البته دامغان و کرمان دارای تولید کننده های بزرگ در زمینه سنگ فیروزه اصل می باشند، البته سنگ فیروزه نیشابور دارای مرغوبیت بیشتری در جنس خود می باشد.

تولیدی بزرگ سنگ فیروزه اصل

اطلاعاتی درباره انواع سنگ فیروزه

اطلاعاتی درباره انواع سنگ فیروزه استفاده از سنگ های زینتی به ویژه در تزئین جواهر آلات از قدیم الایام مرسوم بوده است و سنگ فیروزه یکی از همین سنگ هاست. زمینه های  استفاده از سنگ فیروزه بسیار گسترده می باشد و در صنایع و هنر های دستی نیز بسیار به کار گرفته می شود. هنر فیروزه کوبی یکی از همین هنرهای دستی است.

سنگ فیروزه انواع مختلفی دارد و دارای طیف رنگی گسترده ای از سبز تا آبی است. از لحاظ طرح نیز دارای تنوع می باشد که این موضوع بستگی به نوع معدن سنگ و شرایط تشکیل سنگ دارد، وجود کانی ها و مواد معدنی زیر زمینی و رسوب این مواد به بافت سنگ موجب ایجاد طرح و رگه بر روی سنگ خواهد شد و در تشکیل رنگ سنگ نیز تاثیر گذار است.

براساس همین شرایط سنگ فیروزه به دو نوع تقسیم بندی می شود؛ سنگ فیروزه عجمی؛ این سنگ از خانواده سنگ فیروزه دارای رنگ بندی سبز و آبی است و بدون طرح و صاف است، رنگ این سنگ مات می باشد و در مرحله صیقل کاری براق می شود، سنگ عجمی در بین مردم عرب محبوبیت بیشتری دارد.

سنگ فیروزه شجری؛ این سنگ نیز دارای طیف رنگی سبز و آبی است و بر روی سنگ رگه هایی به رنگ های مختلف سیاه و قهوه ای و در مواردی طلایی رنگ وجود دارد، طرح رگه ها به شکل شاخ و برگ درختان دیده می شود و به همین جهت نام آن را فیروزه شجری نامیده اند. این سنگ دارای ارزش و قیمت بیشتری در بازار می باشد و در ایران بیشتر از این نمونه فیروزه استقبال می شود.

قیمت روز سنگ فیروزه اصل

قیمت روز سنگ فیروزه اصل سنگ فیروزه اصل در بازار دارای قیمت های متفاوتی است، این موضوع به نوع سنگ و کیفیت آن نیز بستگی دارد و سنگ های اصیل در هر دو مدل سنگ فیروزه دارای قیمت بالاتری هستند.

در بازار فیروزه، قیمت سنگ فیروزه نیشابور به دلیل کیفیت بالای این سنگ ، اصالت سنگ و شهرت جهانی آن به مراتب بالاتر از سایر سنگ هایی نظیر فیروزه دامغان و کرمان است. البته نوسانات اقتصادی نیز در قیمت گذاری ها تاثیر گذار می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما