تولید انواع سنگ فیروزه اصل

امروزه سنگ فیروزه اصل یکی از پرطرفدارترین سنگهای قیمتی است که در بازارهای مختلف خرید و فروش می‌شود در ایران به این سنگ فیروزه می گویند ولی در زبان انگلیسی به آن ترکویز یا سنگ ترک میگویند. بازار اینترنتی به عنوان یکی از بهترین بازارهایی است که امکان عرضه مستقیم انواع سنگ فیروزه را فراهم می آورد.

تولید انواع سنگ فیروزه اصل

اطلاعاتی درباره سنگ فیروزه اصل

اطلاعاتی درباره سنگ فیروزه اصل سنگ فیروزه سنگی با ارزش است که هم در نزدیک سطح زمین یافت می شود و هم در اعماق زمین می توان این سنگ را پیدا کرد هرچه از سطح زمین به طرف عمق زمین برویم سنگ‌فیروزه از استحکام کمتری برخوردار می‌شود و دلیل این امر وجود اسید آب زیرزمینی است که باعث نرمی سنگ فیروزه می شود.

به دلیل پرطرفدار بودن سنگ فیروزه امروز در بازار سنگ ها در بازار سنگ های تقلبی را به جای اصل می فروشند سنگ فیروزه نیشابور ارزش بیشتری نسبت به سنگ فیروزه دامغان و یا کرمان دارد ولی عمدتاً فروشندگان سنگ فرز سنگ فیروزه کرمان یا دامغان را به جای سنگ فیروزه نیشابور می‌فروشند بنابراین در هنگام خرید سنگ فیروزه اصل باید از فروشنده درخواست شناسنامه اصلی سنگ را بخواهیم تا بتوانیم سنگ فیروزه اصل را خریداری نماییم.

اگر از نظر رنگ بخواهیم بدانیم سنگ فیروزه سنگ فیروزه اصل است یا نه باید بدانیم که رنگ سنگ فیروزه اصل معمولاً کمی مات است.

راه دیگر تشخیص تقلبی یا اصل بودن این سنگ گذاشتن آن در معرض نور آفتاب است به این صورت که اگر رنگ سبز فیروزه تغییر کرد سنگ فیروزه تقلبی است.از دیگر ویژگی سنگ فیروزه اصل مقاوم بودن آن در مقابل خط و خش است یعنی اینکه اگر با سوزن روی آن بکشیم روی سنگ اصل خط نمی‌افتد.

انواع سنگ فیروزه

انواع سنگ فیروزه دارای سه ویژگی منحصر به فرد است یکی از ویژگی‌های این سنگ رنگی است که این سنگ دارد و چندین طیف رنگی آبی در این سنگ وجود دارد و بر اساس این طیف رنگی ارزش گذاری و صادر  می شود به طور مثال هر چه رنگ آبی تیره در سنگ فیروزه اصل به رنگ سبز متمایل شود ارزش سنگ فیروزه بیشتر می‌شود و این سنگ اصل و گرانتر است و بیشتر صادر می شود.  یکی از ویژگی های سنگ فیروزه اصل معادنی است   که این سنگ از آنجا استخراج می شود چون سنگ فیروزه در اکثر نقاط دنیا وجود دارد ولی بهترین سنگ ها در معادن ایران آمریکا مصر و تبت وجود دارند.

ویژگی سوم سنگ فیروزه اصل بر اساس شکل ظاهری فیروزه است یعنی اینکه بعضی از سنگ های فیروزه دارای رگه هایی هستند و برخی دیگر سطحی صاف و یکدست دارند که رنگ آنها آبی است و هیچ رگه یا شکستگی ندارد.

راه نگهداری سنگ فیروزه

رنگ سنگ فیروزه به مرور زمان تغییر می کند یعنی از فیروزه‌ای به رنگ سبز متمایل می شود دلیل این امر قرار گرفتن طولانی مدت سنگ فیروزه در مقابل نور آفتاب یا حرارت مستقیم است که باعث میشود رنگ سنگ فیروزه تغییر کند برای اینکه عمر سنگ‌فیروزه طولانی تر شود باید از برخی مواد شیمیایی مثل اسید عطر و ادکلن و مواد آرایشی دور بماند.

شارژ سنگ فیروزه 

از آنجا که سنگ فیروزه برای دریافت انرژی استفاده می شود باید آن را شارژ کنیم برای این کار کافی است که سنگ فیروزه را در آب خاک و یا نمک قرار دهیم و حتی می‌توان آن را روی حرارت ملایم قرار داد تا دوباره شارژ شود.

صادرات عمده سنگ فیروزه اصل

صادرات عمده سنگ فیروزه اصل صادرات فیروزه در ایران به دلیل استحکام و زیبا بودن این سنگ روز به روز داره پیشرفت میکنه و از بازار خوبی در کشورهای مختلف از جمله کشورهای عربی دارد و شما هم می توانید سهم خود را از بازار فیروزه به دست آورید.

از آنجا که سنگهای زینتی در کل دنیا دارای محبوبیت بسیار زیادی هستند و روز به روز بر محبوبیت این سنگ ها افزوده می شود مخصوصا سنگ فیروزه ایران  مخصوصاً سنگ فیروزه اصل به دلیل رنگ زیبا و انرژی که دارد طرفداران زیادی در کل دنیا پیدا کرده است شرکت تجاری ما نیز امکان صادرات این سنگ گرانبها به کشورهای مختلف را دارا می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما