تولید کننده سنگ فیروزه سبز

سنگ فیروزه سبز یکی از تنوع های موجود سنگ فیروزه می باشد که به دلایل زمین شناسی و فعل و انفعلات شیمیایی درون زمین به این رنگ درآمده است.

کانی نزدیک به فیروزه سبز، مالاکیت می باشد که هر دو از مشتقات کانی زایی مس و به رنگ سبز می باشند. با این تفاوت که سنگ فیروزه سبز به دلیل سختی زیاد که در شرایط فشار، دما و حرارت بالا در لایه های زمین تبلور یافته است و  قابلیت تراشکاری و صیقل بالا و تبدیل به یک کالای زینتی مناسب را از خود بروز می دهد، اما مالاکیت به عنوان یک سنگ صنعتی و دربرگیرنده فلز مس و برای تولید این فلز نسبتا گرانبها کاربرد دارد.

تولید کننده سنگ فیروزه سبز

کاربرد سنگ فیروزه سبز

کاربرد سنگ فیروزه سبز

خرید سنگ فیروزه سبز،  بیشتر به دلیل وجه زینتی آن می باشد که در زیورآلات مختلف از جمله عقیق انگشتر نقره یا طلا، گردنبند، دستبند و … به کار می رود.

سنگ معدن فیروزه که در تونل های زیرزمینی استخراج می گردد، پس از استحصال، عمدتا به کارگاه های تراش و صیقل سنگ های زینتی منتقل می شود و به قطعات با اندازه های مختلف تبدیل می شود و پس از صیقل دادن بسته به اندازه آنها برای تولید عقیق انگشتر، زیور آلات دستبند، گردنبند و حتی استفاده از آن برای زینت قاشق، چنگال، شطرنج و … به کار می رود. لازم به ذکر است که سنگ فیروزه سبز دارای دو نوع مختلف عجمی و شجری می باشد که وجه تمایز این دو نوع سنگ به دلیل وجود یا فقدان رگه طلایی رنگ در بافت آن می باشد که بسته به بازار خرید و فروش این سنگ زینتی هر کدام مشتری خاص خود را دارند. 

زیبایی و جلوه خاص سنگ فیروزه سبز پس از تراش و صیقل نمود پیدا می کند و دل هر بیننده را می رباید. بنابراین کاربرد خاص و عام آن عمدتا به وجه زینتی آن برمی گردد و به دلیل کاربرد آن همراه طلا و نقره جز لاینفک اکثر جواهر فروشی هاست.

بازار خرید سنگ فیروزه سبز

بازار خرید سنگ فیروزه سبز

سنگ فیروزه سبز دارای بازار خرید گسترده ای در داخل کشور و بیرون از مرزهای کشور می باشد. به دلیل اینکه قیمت سنگ فیروزه سبز بسیار بالا می باشد بیشتر در بازارهایی که مشتریانی با قدرت خرید بالا حضور دارند از جمله صنف جواهر فروشی و زرگری ها یافت می شود. یکی دیگر از مصادیق قیمت بالای سنگ فیروزه سبز را می توان به صادرات این کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس که دارای گردش های مالی فوق العاده ای در سطح دنیا معروف هستند نام برد. بدین ترتیب که این سنگ پس از تراش و صیقل و تبدیل به فرآورده های مختلف از جمله عقیق همراه انگشتر نقره یا طلا، دستبند، گردنبند و … در جواهرفروشی های گران قیمت کشورهای عربی یافت می شود و کالایی بسیار جذاب برای اعراب به شمار می رود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما