تولید کنندگان سنگ فیروزه نیشابور اصل

سنگ فیروزه زمانی که از معدن توسط معدنچی ها استخراج می شود شکل و جلوه زیبایی ندارد ودر کل به آن بی شکل هم می گویند. در طی فرآیند های تراش سنگ به اشکالی مثل  مربع، اشکی و مستطیل تبدیل می شود. سنگی که  تغییر شکل یافته است بسیار جلوه و نمای زیبا تری نسبت به سنگ بی شکل دارد. یکی از معروف ترین و مرغوب ترین نوع این سنگ در ایران، سنگ فیروزه نیشابور اصل است.

تولید کنندگان سنگ فیروزه نیشابور اصل

ویژگی سنگ فیروزه نیشابور اصل

ویژگی سنگ فیروزه نیشابور اصل سنگ فیروزه اصلی از سنگ های دارای ارزش لحاظ می شود که استفاده از آن در کشور ایران از دوران قدیم تا به الان مرسوم بوده است. سنگ فیروزه در رنگ های آبی و سبز و آبی مایل به سبز وجود دارد. 

سنگ فیروزه رنگ بندی زیبایی دارد و صاحبان تاج و تخت بزرگ و خانواده های سلطنتی ایرانی در زمان گذشته دور  از این سنگ بر روی اشیا قیمتی و زیور آلات خود زیاد استفاده می کردند و موجب شده است از آن در ساخت زیورآلاتی مانند گردن بند و انگشتر و گوشواره و دست بند استفاده شود، از طرفی دیگر مردم به دلیل اعتقادات خود این سنگ را مقدس می دانستند. فراوان شدن این ذهنیت در دوره اسلام محمدی موجب شده تا این سنگ بسیار در بین مردم محبوب و عزیز شود. با وجود سند ها و دست نوشته های قدیمی و زیورآلات خانواده های اشراف برجای مانده می توان به کاربرد زیاد و خاص بودن این سنگ پی برد.

کرشناسان بزرگ سنگ های قیمتی بر این باورند که سنگ فیروزه مزایای دارد از جمله  اینکه  باعث نشاط و  شادی می شود و به مقدار زیاد استرس را در بدن انسان دور می کند. سنگ فیروزه به مواد شوینده حساسیت زیاد دارد و اگر در تماس این مواد باشد به سرعت زیاد کیفیت فیروزه از بین می رود.

سنگ های فیروزه اشکال هندسی مختلف  بیضی  و اشکی و دایره دارند که برای ساخت انواع انگشتر ها و زیور آلات مردانه و زنانه کاربرد زیادی دارند. 

سنگ فیروزه به دو گروه تقسیم می شود: فیروزه شجری یا رگه دار و فیروزه عجمی یا صاف. سنگ های عجمی، صاف و  بدون خط و خطوط هستند ولی سنگ های شجری دارای رگه های رنگی داخل  ساختار خود هستند. 

خرید سنگ فیروزه نیشابور اصل

خرید سنگ فیروزه نیشابور اصل البته سنگ فیروزه اصلی نمای زیبایی دارد ولی در این زمان و با وجود بازار نوسان دار سنگ تقلبی فیروزه بسیار زیاد شده است.و مردم در اغلب موارد با خرید سنگ فیروزه ارزان مورد فریب فروشندگان واقع می شوند. 

می دانیم که بهترین سنگ فیروزه در دنیا مربوط به نیشابور است. در استان کرمان یک معدن فیروزه عظیمی یافت شده است که مانند معدن نیشابور است و مقدار زیادی سنگ سالیانه آن برداشت می شود. 

شما دوستان می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مراکز توزیع و خرید فیروزه آنلاین از مراکز معتبر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما