خرید ارزان سنگ فیروزه نیشابور

سنگ فیروزه هنگامی که از معدن استخراج می شود شکل خاص و قالبی ندارد.در طی فرآیند های سنگ تراشی به اشکالی مثل دایره، مربع، اشکی و مستطیل تبدیل می شود. سنگ تغییر شکل یافته بسیار جلوه و نمای بهتری نسبت به سنگ بی شکل دارد. یکی از معروف ترین و مرغوب ترین نوع این سنگ در ایران، سنگ فیروزه نیشابور است. 

خرید ارزان سنگ فیروزه نیشابور

اطلاعاتی درباره سنگ فیروزه نیشابور

اطلاعاتی درباره سنگ فیروزه نیشابور سنگ فیروزه اگر اصل باشد از سنگ های قیمتی به شمار می رود که استفاده از آن در ایران از دوره بسیار قدیم تا به الان رواج بسیاری داشته است. سنگ فیروزه به رنگ های آبی و سبز و آبی مایل به سبز وجود دارد. سنگ فیروزه برای ساخت انواع آثار هنری و زیور آلات به کار برده می شده است. بهترین نوع سنگ فیروزه را در دنیا را مربوط به ایران می دانند.

 سنگ فیروزه چون رنگ زیبایی دارد باعث استفاده از آن برای ساخت زیورآلات شده است، از طرفی دیگر اعتقاداتی که از دوره قدیم نسبت به سنگ فیروزه و رنگ فیروزه وجود داشته و رواج این اعتقادات در دوره اسلام باعث شده تا این سنگ بسیار در بین مردم محبوب شود. با وجود سند ها و نوشته های قدیمی و زیورآلات برجای مانده می توان به محبوب بودن و خاص بودن این سنگ پی برد.

به گفته دانشمندان سنگ فیروزه موجب احساس شادی می شود و به مقدار زیاد استرس را در بدن انسان کاهش می دهد.

سنگ های فیروزه مربعی و بیضی  و اشکی برای ساخت انگشتر مردانه و زنانه کاربرد زیادی دارند. سنگ مربعی و اشکی جلوه انگشتر را چندین برابر می کند و به دست نمای قشنگی هدیه می کند. سنگ اشکی سایز بزرگ برای ساخت گردن بند های زنانه کاربرد فراوانی دارند. ولی در کل سنگ فیروزه سلیقه ای است یعنی ممکن است مورد پسند بعضی افراد واقع شود ولی افرادی هم هستند که این سنگ را در زیور آلات نمی پسندند.

بهترین سنگ فیروزه در دنیا مربوط به نیشابور و کشور هند است. ولی در استان کرمان هم یک معدن فیروزه بزرگ وجود دارد که مثل معدن نیشابور است. در معدن نیشابور سنگ فیروزه درشت بسیار زیاد یافت می شود.

سنگ فیروزه به دو نوع تقسیم می شود: شجری و عجمی. سنگ های عجمی صاف هستند ولی سنگ های شجری رگه های درون سنگ دارند. ولی سنگ صاف قیمت بسیار بالاتری نسبت به سنگ فیروزه رگه دار دارد.

قیمت تولیدی سنگ فیروزه نیشابور

قیمت تولیدی سنگ فیروزه نیشابور لازم به ذکر است که سنگ فیروزه ی ایرانی در جهان هم مانند و رقیب ندارد و میزان صادرات این سنگ به کشورهای خارجی بسیار زیاد است. خارجی ها از سنگ فیروزه ایرانی بسیار استقبال می کنند و بعضی از آن ها این سنگ را مقدس می دانند.

شما دوستان عزیز برای اطلاعات بیشتر در رابطه با خرید و بازار سنگ فیروزه و مطلوب ترین قیمت سنگ فیروزه می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید. باتشکر

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما