خرید ارزان فیروزه دامغان صادراتی

از گذشته تا کنون نوعی سنگ رسوبی وجود دارد که مورد محبوبیت مردم می باشد به این سنگ، فیروزه گفته می شود. سنگ فیروزه در داخل ایران در شهرهای مختلف معادنی دارد. یکی از فیروزه های معروف ،فیروزه دامغان می باشد. این سنگ فیروزه بسیار خوش رنگ و با کیفیت است.شجر های بسیاری بر روی نگین فیروزه وجود دارد که شباهت های بسیاری به شجرهای سنگ فیروزه نیشابور دارد.

خرید ارزان فیروزه دامغان صادراتی

فیروزه دامغان چه ویژگی دارد؟

فیروزه دامغان چه ویژگی دارد؟

ضخامت لایه فیروزه نیشابور چندان زیاد نیست و حتی به یک میلیمتر نیز نمی رسد و همینطور ضخامت لایه فیروزه کرمان بسیار زیاد است و این فیروزه ضخیم و گوشتی است در این نوع فیروزه حتی در زیر نگین هم یک لایه فیروزه وجود دارد اما فیروزه دامغان هم مانند فیروزه نیشابور بسیار نازک می باشد اما پشت این سنگ فیروزه را معمولا با گل و خاک پر می کنند سپس روی آن چوب می چسبانند تا به راحتی بتوان آن را تراشید.اگر این کار صورت نگیرید امکان دارد که فیروزه در هنگام تراشکاری خرد شود.این لایه خاک پشت فیروزه به سختی قابل تشخیص می باشد و گاهی این لایه خاک از فیروزه جدا می شود و کسی متوجه این موضوع نمی شود.

رنگ و ناخاصی ها و یا شجرهای فیروزه دامغان بسیار نزدیک به فیروزه نیشابور می باشد.به طوری که رنگ این فیروزه آبی، سبز و یا سبز مایل به آبی می باشد.

توجه داشته باشید که پیدا کردن فیروزه نیشابور خالص کاری بسیار دشوار است چرا که معمولا در پشت نگین این فیروزه سنگ خارا می چسبانند که تشخیص آن دشوار است.پس قیمت این فیروزه کاهش پیدا می کند اما اگر فیروزه خالص باشد قیمت یک نگین آن که به اندازه عدس باشد یک میلیون تومان یا بیشتر خواهد بود.

برای تشخیص فیروزه اصل باید پشت نگین آن را مشاهده کنید که تشخیص آن نیز کار افراد متخصص و ماهر می باشد.به کیفیت و ظاهر و زیبایی فیروزه حتما توجه کنید و بدانید که فیروزه دامغان سنگ زنده ای می باشد و از کیفیت بالایی برخوردار است.

توزیع عمده فیروزه دامغان انگشتری

توزیع عمده فیروزه دامغان انگشتری

توزیع فیروزه دامغان توسط معادن و یا نمایندگی های فروش این سنگ در داخل شهرها امکان پذیر می باشد.اغلب فیروزه های موجود در بازار اصل می باشند اما نوع معدن آن مشخص نیست و برای توزیع فیروزه عمده و صادرات آن به دیگر کشورها نام شهر آن اهمیتی ندارد. تنها موضوع حائز اهمیت اصل بودن و نام کشور آن می باشد پس تمام فیروزه های دامغان، نیشابور، کرمان و…را در خارج از کشور با نام فیروزه ایران می شناسند. اما واضح است که کیفیت فیروزه نیشابور با دیگر فیروزه ها متفاوت است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما