خرید بهترین فیروزه کرمان در مشهد

فیروزه یا ترکوئیز به معنای سنگ ترکی است. علت این نامگذاری آن است که فیروزه ایران از طریق ترکیه به اروپا صادر می‌شده است.

 فیروزه مشهد یکی از سنگهای قیمتی است که از عهد باستان در ایران شناخته شده، از کتیبه بنیاد کاخ داریوش بزرگ در شوش معلوم می‌گردد که در آن تاریخ فیروزه (احسائین) نامیده می‌شد و از خوارزم برای زینت‌آلات کاخ آورده شده بود.فیروزه سنگ آرزوهای تمام پادشاهان ممالک از زمان کورش و داریوش کبیر است که به عنوان هدیه از طرف آن‌ها به تمام سلاطین داده می‌شد.

فیروزه به رنگ‌های آبی آسمانی، آبی مایل به سبز، سبز مایل به زرد، خاکستری مایل به سبز، آبی نیلی و آبی مایل به سفید وجود دارد. رنگ آبی آسمانی نوع مرغوب آن است و سبز مایل به زرد نوع نامرغوب

خرید بهترین فیروزه کرمان در مشهد

فیروزه احیا شده چه مشخصاتی دارد؟

فیروزه احیا شده چه مشخصاتی دارد؟ فیروزه احیا شده چه مشخصاتی دارد؟

باتوجه به خواص بسیار فیروزه، این سنگ طرفداران بسیاری پیدا کرده است اما تشخیص سنگ‌ فیروزه اصل امری بسیار دشوار حتی برای افراد حرفه‌ای می‌باشد . هر چند که اکثر نگین فروشان و کارشناسان خبره بر اثر تجربه ناشی از کار با این سمبل جواهرا ت ایرانی، این گوهر شگفت انگیز را با نگاه کردن به رنگ، جلا و رگه های پشت و روی آن به راحتی شناسایی می‌کنند و حتی منشأ و انواع آن را از یکدیگر تشخیص می‌دهند، با این حال راه‌های مختلفی نیز برای افرادی که آگاهی و تجربه کافی در تشخیص آن ندارند، وجود دارد.

به عنوان نمونه در گذشته برای تشخیص نوع با کیفیت از انواع نا مرغوب، آن را بر روی برنج دم می‌کردند و در صورتی که رنگ آن ثابت باقی می‌ماند اصل و اگر به برنج رنگ می‌داد نامرغوب بود. همینطور در عمده فروشی‌ها برای تشخیص نوع طبیعی از نوع غیرطبیعی آن قطعه ای از سنگ را می‌سوزانند اگر به صورت خمیر در آید مصنوعی و اگر مواد باقی مانده به صورت خاکستر باشد طبیعی می‌باشد. روش دیگری که برای تشخیص نوع بدلی ساخته شده از پلاستیک به کار گرفته می‌شود، استفاده از یک سوزن داغ دیده و گذاشتن آن بر روی نگین است که درصورتی که این نگین مصنوعی باشد، بوی صمغ از آن ساطع شده و اثر عمیقی بر روی نگین می‌گذارد.

اما به طور کلی برای تشخیص با نگاه ظاهری به نگین باید بدانید که رنگ اصلی بسته به میزان مس موجود در سنگ (ایجادکننده رنگ آبی)، کروم یا وانادیوم (ایجادکننده رنگ سبز) و آهن (ایجادکننده رنگ زرد)، در دامنه‌ای از آبی کم رنگ تا آبی مایل به سبز و کاملا سبز قرار می‌گیرد. هنگامی که در اثر عوامل محیطی یا شیمیایی تغییر رنگ بدهد و اصطلاحا سنگ فیروزه مرده باشد، از ارزش و فواید درمانی آن کاسته می‌گردد.

اما روش‌های پیشرفته‌ای وجود دارد که نگین های نوع آمریکایی بهسازی می شوند که فقط توسط دستگاه مشخص می‌شود و در حالت معمولی هیچ‌گونه نشانه‌ای مبنی بر این‌که بهسازی شده است یا نه وجود ندارد. با این روش استحکام سنگ چه برای تراش و چه در برابر مواد شیمیایی مقاوم می‌شد. در ایران بیشتر هنوز همان روش سنتی استفاده می‌گردد. با وجود همه این‌ها، به دلیل وجود انواع مختلف این سنگ که به بازار آمده‌است تشخیص آن کار ساده‌ای نیست لذا پیشنهاد می‌شود که حتما از یک فروشگاه معتبر خرید انجام شود تا بتوان از خواص فیروزه بهره کافی را برد

فروش مستقیم فیروزه مرده در مشهد

فروش مستقیم فیروزه مرده در مشهد فیروزه نیشابور منسوب به بهشت و سبز آن به زمین منسوب می‌شود.بهترین سنگ فیروزه در ایران، در شهر نیشابور یافت میشود که شهرت جهانی دارد که به عنوان   سوغات مشهد و بهترین سوغات مشهد نیز شناخته می شود

بازار سنگ فیروزه نیشابور در مشهد، به خاطر وجود مسافران زیادی که به این شهر سفر می کنند بسیار داغ و پررونق است. کاسبان و مغازه داران بسیاری برای خرید سنگ فیروزه نیشابور جهت عرضه آن به مشتریان خود در مشهد، به شهر نیشابور که در فاصله 120 کیلومتری از این شهر قرار دارد، سفر می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما