خرید سنگ فیروزه صادراتی نیشابور

سنگ فیروزه هنگامی که از معدن استخراج می شود شکل خاص و جلوه زیبایی ندارد.در طی فرآیند های سنگ تراشی به اشکالی مثل دایره، مربع، اشکی و مستطیل تبدیل می شود. سنگ تغییر شکل یافته بسیار جلوه و نمای بهتری نسبت به سنگ بی شکل دارد. یکی از معروف ترین و مرغوب ترین نوع این سنگ در ایران، سنگ فیروزه صادراتی است. 

خرید سنگ فیروزه صادراتی نیشابور

سنگ فیروزه صادراتی چه مشخصاتی دارد؟

سنگ فیروزه صادراتی چه مشخصاتی دارد؟ سنگ فیروزه اگر اصل باشد از سنگ های قیمتی به شمار می رود که استفاده از آن در ایران از دوره بسیار قدیم تا به الان رواج بسیاری داشته است. سنگ فیروزه به رنگ های آبی و سبز و آبی مایل به سبز وجود دارد. سنگ فیروزه برای ساخت انواع آثار هنری و زیور آلات به کار برده می شده است. بهترین نوع سنگ فیروزه را در دنیا سنگ فیروزه نیشابور ایران می دانند.

 سنگ فیروزه رنگ های زیبایی دارد و باعث شده است از آن در ساخت زیورآلات استفاده شود، از طرفی دیگر اعتقاداتی که از دوره قدیم نسبت به سنگ فیروزه و رنگ فیروزه وجود داشته و رواج این اعتقادات در دوره اسلام باعث شده تا این سنگ بسیار در بین مردم محبوب شود. با وجود سند ها و نوشته های قدیمی و زیورآلات برجای مانده می توان به محبوب بودن و خاص بودن این سنگ پی برد.

به گفته دانشمندان از مزیت های سنگ فیروزه این است که موجب احساس شادی می شود و به مقدار زیاد استرس را در بدن انسان کاهش می دهد. سنگ فیروزه به مواد شوینده حساس است و اگر در معرض این مواد قرار گیرد سریع از بین می رود.

سنگ های فیروزه اشکال مختلفی از جمله مربعی و بیضی  و اشکی دارند که برای ساخت انگشتر های مردانه و زنانه کاربرد زیادی دارند. سنگ مربعی و اشکی و بیضی شکل جلوه انگشتر را چندین برابر می کند و به دست نمای قشنگی هدیه می کند. سنگ اشکی سایز بزرگ برای ساخت گردن بند های زنانه کاربرد فراوانی دارند. ولی در کل سنگ فیروزه سلیقه ای است یعنی ممکن است مورد پسند بعضی افراد واقع شود ولی افرادی هم هستند که این سنگ را در زیور آلات نمی پسندند.

سنگ فیروزه به دو دسته تقسیم می شود: شجری و عجمی. سنگ های عجمی صاف و بدون رگه هستند ولی سنگ های شجری رگه هایی درون سنگ دارند. ولی سنگ صاف قیمت بسیار بالاتری نسبت به سنگ فیروزه رگه دار دارد.و در بازار با قیمت بالا معامله می شود.

 

 

قیمت سنگ فیروزه سبز پاک

قیمت سنگ فیروزه سبز پاک می دانیم که بهترین سنگ فیروزه در دنیا مربوط به نیشابور و کشور هند است. ولی در استان کرمان هم یک معدن فیروزه بزرگی یافت شده است که مثل معدن نیشابور است. در معدن نیشابور سنگ فیروزه آبی و سنگ فیروزه سبز پاک درشت بسیار زیاد یافت می شود.

شما دوستان می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد سنگ فیروزه و خرید آنلاین از مراکز معتبر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما