خرید سنگ فیروزه پرطاووسی صادراتی

ایران بهشت معادن بیشماری از جمله کانی های باارزشی مانند فیروزه است، فیروزه پرطاووسی از جمله کانی های استخراج شده از معادن ایران است، این فیروزه از انواع فیروزه هایی است که در معادن ایران یافت میشود. و به دلیل وجود ناخالصی رنگ آن سبز متمایل به زرد می باشد، همچنین وجود این ناخالصی ها در این کانی رگه های زیبایی را در سطح این کانی به وجود آورده است.

خرید سنگ فیروزه پرطاووسی صادراتی

بهترین فیروزه پرطاووسی با رنگ بی نظیر

بهترین فیروزه پرطاووسی با رنگ بی نظیر فیروزه استخراج شده از معادن ایران از انواع باکیفیت و مرغوب فیروزه یافت شده در دنیا است، این فیروزه رنگ آبی متمایل به سبز و سبز متمایل به زرد را دارد و دلیل این تنوع رنگ وجود ناخالصی از فلزات دیگر در این کانی با ارزش است گاهی اوقات این سنگ در درون سنگ دیگری قرار دارد که به آن سنگ زمینه می گویند.

فیروزه پر طاووسی برخلاف سنگ فیروزه اسپایدر یا همان مشجر طرح ها و ناخالصی های موجود در سطح آن مانند خط ها و رگه هایی مشخص نیست بلکه این ناخالصی ها به صورت نقطه نقطه و مانند پرهای طاووس این طرح ها جلوه نمایی می کنند.

عمده عنصر تشکیل دهنده این سنگ فسفر است و موجب شده رنگ آبی در این سنگ نمایان شود، البته در طبیعت بسیار کم دیده می شود که یک کانی دارای رنگ مشخص و فقط منحصر به خود باشد و از این میان مس و طلا و نقره دارای رنگ منحصر به خود هستند .

رنگ آبی این کانی خیره کننده و زیبا است و این موضوع سبب شده طرفداران زیادی داشته باشد.فیروزه پرطاووسی صادراتی که از ایران به کشورهای عربی صادر میشود از مرغوب ترین فیروزه های استخراج شده از معادن ایران است. این کانی درجه سختی شش دارد و می تواند روی شیشه رنگ بیندازد و به دلیل حساسیت این سنگ نسبت به مواد شیمیایی ، عطر و ادکلن معمولا اگر کسی درخواست بدهد جواهر سازان روی سطح این کانی را با واکسی مخصوص به نام رزین می پوشاند.

همچنین این کانی باارزش نباید زیاد در مقابل نور خورشید قرار بگیرد و شوینده های کلر دار خورنده بوده و موجب از بین رفتن این کانی می شوند.

بازار پخش سنگ فیروزه خام

بازار پخش سنگ فیروزه خام سنگ فیروزه خام سنگی است که در جواهر آلات به کار برده نشده و ممکن است پس از استخراج با همان سنگ زمینه و یا پس از تراش بدون هیچ پرداخت و تراشکاری به کشورهایی که خواستار این کانی هستند صادر میشود.

این سنگ با ارزش از شهرهای نیشابور ، دامغان و کرمان که معدن این سنگ در آن جا واقع شده عمدتا به کشورهای همسایه و بیشتر به کشور های عربی صادر میشود، البته خام فروشی این سنگ ارز زیادی را وارد ایران کرده ولی اگه در قالب جواهرات صادر شود توجیه اقتصادی بیشتری دارد.

1

  1. سلام سنگ فیروزه پر طاووسی صادراتی با وجود زیبا بودنش اما روش نگهداری ان دشوار است و نیاز ب مراقبت دارد و این موضوع باعث شده مشتری کمی داشته باشد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما