خرید عمده فیروزه اصل نیشابور

سنگ فیروزه هنگامی که از معدن استخراج می شود شکل خاص و جلوه زیبایی ندارد.در طی فرآیند های تراش سنگ و پرداخت آن به اشکالی مثل دایره، مربع، اشکی و مستطیل تبدیل می شود. سنگی که  تغییر شکل یافته است بسیار جلوه و نمای زیبا تری نسبت به سنگ بی شکل دارد. یکی از معروف ترین و مرغوب ترین نوع این سنگ در ایران، سنگ فیروزه اصل نیشابور است. 

خرید عمده فیروزه اصل نیشابور

کیفیت انواع فیروزه اصل نیشابور

کیفیت انواع فیروزه اصل نیشابور سنگ فیروزه مرغوب از سنگ های با ارزش و قیمتی لحاظ می شود که استفاده از آن در کشور ایران از دوره بسیار قدیم تا بعد ورود اسلام به ایران رواج بسیاری داشته است. سنگ فیروزه تنوع رنگی آبی و سبز و آبی مایل به سبز دارد. 

 سنگ فیروزه رنگ های زیبایی دارد و ملکه های ایرانی در زمان گذشته از این سنگ بر روی انگشتر های خود بسیار استفاده می کردند و باعث شده است از آن در ساخت زیورآلات استفاده شود، از طرفی دیگر مردم  اعتقاداتی که از دوره قدیم نسبت به سنگ فیروزه داشتند و آن را مقدس می دانستند. رواج این باور در دوره اسلام باعث شده تا این سنگ بسیار در بین مردم عزیز و پر طرفدار شود. با وجود مدارک قدیمی و نوشته ها و زیورآلات پادشاهان برجای مانده می توان به محبوب بودن و خاص بودن این سنگ پی برد.

متخصصان کانی شناسی گفته اند که سنگ فیروزه مزیت هایی دارد از جمله  اینکه موجب احساس شادی می شود و به مقدار زیاد استرس را در بدن انسان کاهش می دهد. سنگ فیروزه به مواد شوینده حساس است و اگر در معرض این مواد قرار گیرد سریع کیفیت فیروزه از بین می رود.

سنگ های فیروزه اشکال هندسی مختلف مربعی و بیضی  و اشکی دارند که برای ساخت انگشتر های مردانه و زنانه کاربرد زیادی دارند. ولی در کل سنگ فیروزه سلیقه ای است یعنی ممکن است مورد پسند بعضی افراد واقع شود ولی افرادی هم هستند که این سنگ را در زیور آلات نمی پسندند.

سنگ فیروزه به دو دسته تقسیم می شود: فیروزه شجری و فیروزه عجمی. سنگ های عجمی صاف و یک دست و بدون رگه هستند ولی سنگ های شجری رگه هایی داخل سنگ دارند. ولی قیمت سنگ صاف بسیار بالاتر از سنگ فیروزه رگه دار است و در بازار با قیمت بالا معامله می شود.

توزیع کنندگان فیروزه اصل نیشابور

توزیع کنندگان فیروزه اصل نیشابور می دانیم که بهترین سنگ فیروزه در دنیا مربوط به نیشابور و کرمان و کشور هند است. در استان کرمان یک معدن فیروزه بسیار بزرگی یافت شده است که مثل معدن نیشابور است و سالیانه مقدار زیادی سنگ از آن برداشت می شود. در معدن نیشابور سنگ فیروزه آبی و سنگ فیروزه سبز پاک درشت بسیار زیاد یافت می شود.

شما دوستان می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مراکز توزیع فیروزه و خرید آنلاین از مراکز معتبر با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما