خرید مستقیم فیروزه هندی اصل

فیروزه یکی از قدیمی ترین سنگ‌‌های زینتی محسوب می‌‌شود که از دیرباز به خاطر رنگ جذاب آن مورد توجه بشر بوده است و مشهورترین سنگ فیروزه‌‌ی جهان البته فیروزه‌‌ی ایران و به خصوص فیروزه نیشابور است. اما انواع دیگر فیروزه نیز وجود دارند که از آن قبیل می‌‌توان به فیروزه هندی که فیروزه‌‌ تبتی نیز خوانده می‌‌شود، و فیروزه‌‌ آمریکایی نیز اشاره کرد.خرید مستقیم فیروزه هندی اصل

خواص فیروزه هندی چیست؟

خواص فیروزه هندی چیست؟ فیروزه معرب واژه‌‌ی پیروزه است که در زبان انگلیسی به آن تورکواز (turqueoise) برگررفته از ترکیب فرانسوی (pierre turqueoise) به معنای سنگ ترکی گفته می‌‌شود. موجب این نامگذاری بازرگانان ترک بوده‌‌اند که سنگ فیروزه را از ایران خریداری کرده و در اروپا به فروش می‌‌رسانده‌‌اند. استفاده از این محصول به عنوان سنگ زینتی در اروپا از قرن 14 میلادی مرسوم گردید. فیورزه در طول تاریخ نه تنها به عنوان سنگ زینتی، بلکه همینطور به عنوان طلسم و دعا و مصارف دارویی استفاده می‌‌شده، و آن را مایه‌‌ی آرامش قلب می‌‌دانسته‌‌اند. معروف است که در جنگ‌های صلیببی ترکان از آن استفاده می‌‌کردند و معتقد بودند که از آنان در برابر مرگ محافظت می‌‌کند.

از خواص سنگ فیروزه می‌‌توان به تقویت قلب دستگاه تنفسی، چشم‌‌ها، گردش خون، گلو، معده و کبد اشاره کرد. فیروزه برای سردرد بسیار مفید بوده، و استفاده از سرمه‌‌ی آن برای تقویت چشم مفید می‌‌باشد. درمان باد فتق، ریح، جنون، در اعضای داخلی بدن از دیگر خواص سنگ فیروزه می‌‌باشد.

تشخیص فیروزه هندی اصل از انواع ایرانی آن و حتی انواع تقلبی کار بسیار سختی بوده و حتی متخصصان این صنعت نیز بر دشواری آن صحه می‌‌گذارند. اما فیروزه هندی اصل نشانه ‌‌هایی دارد که می‌‌توان به وسیله‌‌‌ی آن تا حدودی آن را از بقیه‌‌ی فیروزه‌‌ها تشخیص داد. فیروزه وارداتی هندوستان از سنگ نازک و بسیار ظریفی نسبت به دیگر انواع فیروزه برخوردار است و خطوط و شکاف‌‌های آن نسبتاً باریک‌‌تر و رنگ آن آبی کم رنگ است. هرچند فیروزه‌‌ی هندی نسبت به انواع ایرانی از مرغوبیت کمتری برخوردار است اما طبیعتاً به همین دلیل هم با قیمت ارزانتری در دسترس مشتریان قرار می‌‌گیرد.

بازار فروش انواع فیروزه وارداتی

بازار فروش انواع فیروزه وارداتی همانگونه که اشاره شد تشخیص اصل بودن فیروزه کار سختی است و حتی اساتید فن نیز به دشواری آن اذعان دارند. بنابرین معقولترین وشایسته‌‌ترین راه آن است که برای خرید فیروزه‌‌ی مرغوب،  به بازار‌‌های معتبر فروش این محصول مراجعه شود. حتی در‌‌باره‌‌ی فیروزه‌‌های وارداتی که از مرغوبیت کمتری نسبت به فیروزه‌‌های داخلی برخوردار است نیز باید نگران مرغوبیت آن بود. چراکه به راحتی می‌‌توان با سنگ‌‌های دیگر و حتی پلاستیک جواهری تقلبی در شمایل فیروزه ساخت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما