سفارش خرید سنگ فیروزه طبیعی

سنگ فیروزه هنگامی که از معدن تراشیده و استخراج می شود شکل و نقش خاصی ندارد و کارشناسان به آن سنگ بی شکل هم می گویند. در طی فرآیند های تراش سنگ به اشکالی مثل مربع، اشکی و مستطیل تبدیل می شود. سنگی که  تغییر شکل یافته است بسیار جلوه و نمای بهتری در مقابل به سنگ بی شکل دارد. یکی از معروف ترین و مرغوبترین سنگ فیروزه طبیعی در ایران، سنگ فیروزه نیشابور اصل است.

سفارش خرید سنگ فیروزه طبیعی

عوامل موثر بر کیفیت سنگ فیروزه

عوامل موثر بر کیفیت سنگ فیروزه سنگ فیروزه با کیفیت از سنگ های با ارزش به شمار می رود و استفاده از آن در کشور ایران از ادوار قدیم تا به الان جزوه رسومات بوده است. سنگ فیروزه در رنگ های آبی و سبز و آبی مایل به سبز وجود دارد. 

سنگ فیروزه دارای رنگ آمیزی زیبایی است و صاحبان تاج و تخت بزرگ و خانواده های درباری  ایرانی در زمان گذشته و حتی در دوره پهلوی از این سنگ بر روی اشیا قیمتی و زیور آلات خود زیاد استفاده می کردند و موجب شده است از آن در ساخت زیورآلاتی مانند گردن بند و انگشتر و گوشواره و تاج و دست بند استفاده شود، از طرفی دیگر مردم به دلیل اعتقادات خود این سنگ را مقدس می دانستند. ازدیاد این ذهنیت در دوره اسلام محمدی باعث شده تا این سنگ بسیار در بین مردم محبوب و عزیز شود. با وجود سند های باقی مانده قدیمی و زیورآلات خانواده های اشراف و درباری برجای مانده می توان به کاربرد زیاد و خاص بودن این سنگ پی برد. از دوران قدیم نوشته ها و مقالاتی وجودی دارد که در آن در مورد کیفیت سنگ فیروزه بسیار سخن گفته است.

کارشناسان بزرگ سنگ های قیمتی بر این باورند که سنگ فیروزه مزایای دارد از جمله  اینکه  استفاده از فیروزه نشاط و  شادی به همراه می آورد و به مقدار زیاد استرس را در بدن انسان خارج می کند. سنگ فیروزه به مواد های شیمیایی مانند ریکا و تاید و …حساسیت زیاد دارد و اگر در معرض برخورد این مواد باشد به سرعت زیاد کیفیت فیروزه از بین می رود.

سنگ های فیروزه در شکل هی مختلف اشکی و بیضی دایره دارند که برای ساخت انواع انگشتر ها و زیور آلات مردانه و زنانه کاربرد زیادی دارند. 

سنگ فیروزه به دو دسته گروه بندی می شود: سنگ مرغوب فیروزه شجری یا رگه دار و سنگ فیروزه زیبا نشان عجمی یا صاف. سنگ های عجمی، صاف و  بدون خط و خطوط هستند ولی سنگ های شجری دارای رگه های رنگی داخل  ساختار خود هستند. 

مراکز فروش سنگ فیروزه طبیعی

مراکز فروش سنگ فیروزه طبیعی سنگ فیروزه اصلی جلوه و براقیت خاصی نسبت به نمونه تقلبی دارد ولی در این زمان و با وجود بازار بی ثبات اقتصادی سنگ تقلبی فیروزه بسیار فراوان شده است.و مردم در اغلب موارد با خرید سنگ فیروزه با قیمت ارزان فریب فروشندگان را می خورند. 

بهترین سنگ فیروزه در کل جهان در معدن نیشابور می باشد. در استان کرمان یک معدن فیروزه بزرگی یافت شده است که مانند معدن نیشابور است و مقدار زیادی سنگ سالیانه از آن استخراج می کنند.

شما دوستان می توانید برای اطلاعات بیشتر در مورد مراکز توزیع و خرید و فروش فیروزه آنلاین از مراکز معتبر با ما در ارتباط باشید.

1

  1. سلام خسته نباشید سنگ فیروزخ طبیعی مزایایی مثل استفاده از فیروزه نشاط و  شادی به همراه می آورد و مقدار زیاد استرس را در بدن انسان خارج می کند به مواد های شیمیایی مانند ریکا و تاید و …حساسیت زیاد دارد

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما