سفارش خرید سنگ فیروزه نیشابور اصل

 فیروزه یکی گرانبها ترین سنگ های تزیینی است که از آن برای زینت بخشیدن به انواع جواهرات استفاده می شود. این سنگ در رنگ های فیروزه ای با تن های رنگی متفاوت آبی روشن و تیره ، سبز روشن و تیره وجود دارد. این سنگ از نوع سنگ آذرین است که در نواحی آتشفشانی و سطح زمین یافت می شود. برای سفارش و خرید سنگ فیروزه نیشابور اصل راحت ترین راه مراجعه به وب سایت فروش آن است.

سفارش خرید سنگ فیروزه نیشابور اصل

مشخصه سنگ فیروزه اصل نیشابور

مشخصه سنگ فیروزه اصل نیشابور سنگ فیروزه به دلیل زیبایی چشمگیر و خواصی که دارد از محبوبیت بالایی بر خوردار است، همین امر نیز موجب شده که افراد سود جو سنگ فیروزه تقلبی را به جای فیروزه اصل نیشابوری به افراد ارائه دهند.

در این بخش سعی داریم به برخی از نشانه های سنگ فیروزه اصل و راه های تشخیص فیروزه اصل از تقلبی اشاره کنیم.

رنگ  سنگ فیروزه:

سنگ فیروزه اصل به ترتیب به دلیل وجود املاح معدنی چون مس، کروم یا وانادیوم و آهن در رنگ های آبی، سبز و زرد دیده می‌شود. البته گاهی این سنگ با رنگ آبی کم رنگ تا آبی مایل به سبز و همچنین زرد مایل به سبز مشاهده می شود. قابل به ذکر است که رنگ فیروزه اصل معمولا کمی مات است.

 به خط های تیره روی فیروزه ها ماتریس می گویند که معمولا در فیروزه های نیشابور  دیده نمی شود، یعنی رنگ آن ها آبی یکدست است. اگر در قسمت پشت نگین نقاط و رگه های سیاهی مشاهده کردید یعنی سنگ فیروزه شما اصل نیشابور است. 

 این نکته در مورد انواع فیروزه صدق می‌کند که هر چه آبی تیره در فیروزه نسبت به رنگ سبز بیشتر باشد، از ارزش بالاتری برخوردار است. 

شناسایی فیروزه اصل با کمک نور خورشید:

 ساده ترین راه برای تشخیص فیروز اصل از نوع تقلبی، این است که فیروزه را برای مدت زمان کوتاهی در مقابل نور آفتاب قرار دهید. اگر رنگ کمی تغییر کرد باید به تقلبی بودن آن شک کنید. 

استحکام و مقاومت سنگ فیروزه اصل:

عموما سنگ های فیروزه تقلبی از پلاستیک های فشرده تشکیل می شوند و برای شباهت بیشتر آن ها به سنگ فیروزه اصل به آن رنگ آبی می زنند. برای تشخیص فیروزه می‌توانید از یک سوزن کمک بگیرید، به این صورت که سوزن را روی فیروزه بکشید اگر خطی عمیق روی فیروزه ایجاد نشد فیروزه شما اصل است. سنگ فیروزه دچار خط و خش نشده و حتی می توان با آن روی شیشه خط انداخت.  

فروش سنگ فیروزه نیشابور اصل

فروش سنگ فیروزه نیشابور اصل امروزه راه های زیادی برای فروش سنگ فیروزه نیشابور اصل وجود دارد که مراجعه به وب سایت فروش این محصول یکی از این راه ها است. شما با این کار خریدی ارزان‌تر را تجربه می کنید.

 پس از خرید فیروزه مهم ترین نکته نگهداری و مراقبت از آن است: موارد زیر برخی از نکات نگهداری از فیروزه است:

• سعی کنید فیروزه با کرم، روغن و ادکن تماس نداشته باشد چون این مواد می تواتند موجب تغییر رنگ آن شوند. 

• در هنگام کار با مواد شوینده سعی کنید انگشتر نگین فیروزه را از دست خود بیرون آورید بدین ترتیب از ایجاد آسیب به نگین فیروزه جلوگیری کرده اید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما