سفارش فیروزه شهربابک کرمان

 سنگ فیروزه شهربابک استان کرمان، که امروزه در بین مردم ایران و خاورمیانه خواهان زیادی دارد، سال هاست که توسط هنرمندان فیروزه تراش این مناطق تولید و عرضه می شود. این شهرستان معدن مستقل فیروزه ندارد. هنگام استخراج مس رگه های غنی فیروزه نیز دیده می شود که از لحاظ ارزشی، کم ارزش تر از مس می باشد و پس از استخراج، به سمت دستگاه های سنگ شکن هدایت شده و فیروزه ی جدا شده در اختیار صنعت گران قرار می گیرد. با این حال، بخشی از این فیروزه استخراج شده، به صورت قاچاقی خارج می شود یا در برخی موارد نیز در شهر های مذهبی به گردشگران و گروه های توریستی فروخته می شود. اما اکنون، پس از گذشت سالیان، مردم این شهرستان با ایجاد کارگاه های مربوطه، به استخراج، تراشکاری، تولید محصولات و فروش و صادرات سنگ فیروزه پرداخته اند. 

سفارش فیروزه شهربابک کرمان

مشخصات سنگ فیروزه شهربابک

مشخصات سنگ فیروزه شهربابک  سنگ فیروزه ی شهر بابک یکی از مرغوب ترین و پر طرفدارترین انواع سنگ ها در ایران و خاور میانه به شمار می رود. فیروزه، معمولا به دلیل رنگ آبی زیبا و خالص و درخشش چشمگیرش به سنگی شادی آور و روحیه بخش معروف است. نوع صیقلی و صاف این سنگ به دلیل خلوص آن بسیار ارزشمند تر است بنابراین سنگ فیروزه شهر بابک مرغوب ترین نوع آن به شمار می رود. یکی از ویژگی های دیگر آن کمیاب بودن معادن آن می باشد. معمولا در سنگ های فیروزه می توان اشکال مختلفی از جمله رگه های درختان و گیاهان را پیدا کرد که یکی از دلایل منحصر به فرد بودن این نوع سنگ است.

مرکز خرید فیروزه مرغوب کرمان

مرکز خرید فیروزه مرغوب کرمان  برای خرید فیروزه مرغوب شهربابک کرمان راه های زیادی وجود دارد اما قابل اطمینان ترین آن ها خرید حضوری از هنرمندان و صنعتگران این شهرستان است. در حال حاضر پنجاه و چهار تعاونی در زمینه تراش کاری سنگ فیروزه در سطح شهرستان وجود دارد که کار خرید و فروش را برای افراد ساده تر کرده اند. با توجه به این موضوع که سنگ فیروزه ی شهر بابک مرغوب تر و با ارزش تر از سنگ فیروزه استان های دیگر از جمله نیشابور است، بنابراین به صرفه تر است که خرید نیز از کرمان صورت گیرد. تشخیص مرغوبیت سنگ فیروزه چندان ساده نیست بنابراین توصیه می شود هنگام خرید با کارشناسان مربوطه مشورت کنید. یکی از نکات موثر در قیمت و کیفیت، رنگ سنگ فیروزه است. منظور از رنگ نیز، رنگ آبی آسمانی آن است که باعث نشاط روحیه می شود. با این حال اگر برای انتخاب میان سنگ فیروزه کرمان و نیشابور مردد شدید، سنگ کرمان توصیه ی اکثر کارشناسان برای شماست.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما