عرضه کننده سنگ فیروزه عجمی اصل

فیروزه از قدیمی‌‌ترین سنگ‌‌های زینتی مورد استفاده بشر است که استخراج  آن در فلات ایران دست کم سه هزار سال قدمت دارد. یکی از انواع این سنگ زینتی، فیروزه عجمی  است که به وسیله سطح صیقلی، بی شکاف و بدون نقش و نگار آن از نوع شجری آن جدا می‌‌شود. در این متن سعی داریم مشخصات سنگ فیروزه عجمی اصل را معرفی کنیم.عرضه کننده سنگ فیروزه عجمی اصل

بررسی کیفی سنگ فیروزه عجمی اصل

بررسی کیفی سنگ فیروزه عجمی اصل فیروزه نوعی سنگ زینتی است که با طیف رنگ میان آبی روشن و سبز متمایل به زرد، که از دیرباز در نقاط مختلف جهان استخراج و استفاده می‌‌شده است. قدیمی‌‌ترین معدن فیروزه ثبت شده مربوط به دوران نوسنگی است . 

این سنگ از نظر ساختار زمین شناسی یک نوع کانی محسوب می‌‌شود که حاوی عناصر مس، آلومینیوم و فسفر بوده و تنوع رنگ آن بستگی به نسبت‌‌های این عناصر است.  

انواع فیروزه ایرانی شامل فیروزه نیشابور، کرمان و دامغان است که از این جمله فیروزه نیشابور عنوان مرغوبترین فیروزه‌‌ جهان را به دنبال می‌‌کشد. البته فیروزه در نقاط دیگر جهان نیز استخراج می‌‌شود که از انواع مرغوب آن می‌‌توان به فیروزه‌‌ آمریکا، مصر و تبت اشاره کرد. فیروزه از نظر شفافیت و صافی نگین به دو نوع عجمی و شجری تقسیم می‌‌شود. سطح نوع شجری که به آن عنکبوتی یا اسپایدر هم می‌‌گویند حاوی رگه‌‌ها، شکاف، خطوط و نقش و نگار زرد و قهوه‌‌ای رنگ است. و فیروزه‌‌ عجمی که فاقد هرگونه شکاف، خطوط  یا رگه است و سطحی کاملاً صیقلی دارد. نوع اخیر نزد مردمان عرب‌‌ زبان محبوبیت ویژه‌‌ای دارد و همانطور که از نامش برمی‌‌آید فقط در ایران یافت می‌‌شود. 

درست است که فیروزه طیف رنگ گسترده‌‌ای را پوشش می‌‌دهد، اما فیروزه‌‌ مرغوب فیروزه‌‌ای است به رنگ آبی آسمانی که سطح آن هم کمی مات است. یکی از مهمترین آزمون‌‌های که برای تشخیص اصالت فیروزه انجام می‌‌شود کشیدن یک شی نوک تیز بر سطح آن است، در این مواقع فیروزه اصل در برابر خراشیدگی کاملاً‌ مقاومت می‌‌کند. در‌‌ واقع فیروزه‌‌ اصل نه تنها هیچ خراشی به این وسیله برنمی‌‌دارد، بلکه مقاومت آن در برابر اصطکاک آنقدر بالا است که با کشیدن آن روی شیشه هم این شیشه است که خراشیده می‌‌شود و نه فیروزه.

خرید ارزان سنگ فیروزه عجمی اصل

خرید ارزان سنگ فیروزه عجمی اصل شوربختانه با همه این اوصاف تمام مشخصات فیروزه، به خصوص فیروزه عجمی را با مقداری پلاستیک فشرده می‌‌توان جعل کرد، یا اینکه به وسیله‌ مواد شیمیایی نگین فیروزه را موقتاً مرغوب‌‌تر جلوه داد. بنابراین برای خرید فیروزه باید به دنبال مراکز خرید معتبر بود. همچنین در صورت تمایل به خرید فیروزه ارزان بهتر است انواع کمتر مرغوب از قبیل دامغان، کرمان، مصر یا تبتی را  مد نظر قرار داد، تا اینکه به فیروزه تقلبی رو آورد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما