عرضه کننده فیروزه پر طاووسی

فیروزه پر طاووسی از جمله کانی های استخراج شده از معادن فیروزه ایران است، این فیروزه نسبت به سنگ های مشابه خود در دنیا خالص تر ، مرغوب تر و رنگ و جلای خیره کننده ای دارد.

عرضه کننده فیروزه پر طاووسی

مشخصات انواع فیروزه پر طاووسی

مشخصات انواع فیروزه پر طاووسی این کانی به دلیل وجود ناخالصی از کانی و فلزات دیگر در آن به رنگ های آبی، آبی متمایل به سبز و سبز متمایل به زرد است.

سنگ فیروزه پر طاووسی بر خلاف سنگ فیروزه مشجر که دارای رگه هایی بر روی آن به صورت تار عنکبوت است ، ولی ناخالصی ها بر روی این سنگ به صورت نقاطی قابل مشاهده بوده که این نقاط شبیه پرهای طاووس است.

این کانی با ارزش نسبت به کانی های هم شکل خود که در کشورهای دیگر استخراج می شود دارای خلوص و مرغوبیت بالایی است.

درجه سختی این کانی شش است و از شیشه سخت تر است و می تواند روی آن خط بیندازد. این کانی نسبت به مواد شیمیایی، روغن ، عطر و ادکلن حساس بوده و موجب می شود رنگ و جلای خود را از دست داده و خاصیت خود را نیز از دست می دهد. هم چنین به دلیل نرم بودن سنگ در معرض آسیب های فیزیکی قرار  داشته و در صورتی که احتمال داده شود این کانی ممکن است در اثر فعالیتی آسیب ببیند بهتر است محفوظ نگه داشته شود.

به درخواست مشتری به منظور عدم ارتباط مستقیم این کانی با مواد شیمیایی جواهر سازان از نوعی واکس که به آن رزین می گویند بر روی سطح فیروزه را می پوشاند تا آسیبی متوجه آن نباشد.

سنگ فیروزه پر طاووسی ایران به خصوص نیشابور مورد توجه اعراب قرار دارد و اعراب مصرف کننده اصلی این سنگ هستند.

کانی فیروزه پر طاووسی از انواع فیروزه است که بیشتر مورد توجه خانوم ها قرار داشته و از آن به عنوان زینت دهنده گردنبند، گوشواره و انگشتر استفاده می کنند.

قیمت تولیدی فیروزه پر طاووسی

قیمت تولیدی فیروزه پر طاووسی قیمت فیروزه که در تولیدی ها تولید می شود به دلیل این که واسطه از این میان حذف می شود قیمتی مناسب تر از قیمت این کالا در بازار دارد در واقع خریدار با تهیه این سنگ از تولیدی این کالا متحمل هزینه های اضافی حمل و نقل و دستمزد فروشنده نمی شود.

تولیدی سنگ پر طاووسی بیشتر در نیشابور و خراسان قرار دارد البته در این میان جواهر سازان زیادی هستند که ساکن شهر های دیگر بوده و سنگ را خریداری کرده و در آنجا تراش داده و به صورت جواهر به فروش می رسانند، قیمت تولیدی این کانی بسته به عوامل مختلفی متغیر بوده و خریدار می تواند با مراجعه به نمایندگی های فروش و همچنین از طریق وب سایت فروش این سنگ ها از آخرین قیمت ها مطلع شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما