فروشنده سنگ فیروزه خام معدنی

 

فیروزه نوعی کانی محسوب میشود که از معادن فیروزه استخراج میشود، سنگ فیروزه خام، از معادن کشور از جمله از معدن فیروزه نیشابور استخراج می شود، و به صورت خام به کارگاه های فیروزه تراشی فروخته میشود.

فروشنده سنگ فیروزه خام معدنی

ویژگی انواع سنگ فیروزه خام

ویژگی انواع سنگ فیروزه خام

سنگ فیروزه معدنی از ویژگی های بارز آن آبی رنگ بودن و وجود ناخالصی درآن است، البته سنگ خام این کانی باتوجه به نوع ناخالصی موجود درآن در گستره رنگی مختلفی قرار دارند.

اگر ناخالصی موجود در این کالای خام مس باشد سنگ رنگ آبی متمایل به سبز پیدا می کند، و اگر ناخالصی موجود آهن باشد رگه های قهوه ای در آن قابل مشاهده است.

سنگ فیروزه خام مانند نوع تراش خورده آن ویژگی های شبیه به هم دارند، سنگ خام آن دارای رنگی مات بوده و در هنگام استخراج باید احتیاط شود در معرض مواد شیمیایی، اسیدی و روغن قرار نگیرد، همچنین در صورتیکه این سنگ خام در معرض رطوبت قرار بگیرد رنگ و جلای خاصی پیدا می کند، این کانی عمده عناصر تشکیل دهنده آن فسفات از گروه عنصر فسفر می باشد، به همین دلیل رنگی متمایل به آبی دارد.

این کانی اگر در مقابل آفتاب قرار بگیرد نباید رنگ و جلای خود را از دست بدهد، وقتی سنگ خام این کانی خریداری شود از اصل بودن این کانی اطمینان حاصل میشود، ولی متاسفانه بیشتر کارگاه های فیروزه تراشی سنگ خام آن را از خارج وارد می کنند و کانی فیروزه نیشابور بیشتر به صورت خام صادر میشود که اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

فیروزه نیشابور ایران بالاترین درجه خلوص و کیفیت را دارد به همین دلیل به خصوص نوع عجمی آن طرفداران زیادی بین اعراب دارد.

سنگ خام این کانی به دلیل عناصر نامربوط فراوان دارای حجم های زیادی است و باید در کارگاه های فیروزه تراشی پرداخته شود، تا به حداکثر درجه خلوص برسد.

مرکز خرید سنگ فیروزه زنده طبیعی

مرکز خرید سنگ فیروزه زنده طبیعی

برای خرید فیروزه زنده طبیعی باید به مراکز معتبر فروش این کانی مراجعه شود و جایی که کانی بعداز پرداخت و تراش مستقیما به این مراکز آورده می شود، ودست به دست نشده باشد ، این مراکز عمدتا در خراسان به خصوص در نیشابور و مشهد یافت میشوند.

منظور از سنگ فیروزه زنده یعنی کانی طبیعی که خاصیت  خود را بر اثر تماس با مواد شیمیایی از دست نداده باشند، و دارای تمام خاصیت هایی که برای آن برشمرده اند باشند،  به طبع سنگ فیروزه ای زنده است که معدنی و طبیعی باشد . 

گوهر شناسان سنگ فیروزه را سنگی زنده برشمرده اند، زیرا بسیار حساس بوده و نیاز به مراقبت دارد.

برای خرید این کانی میتوان در صورتی که خریدار به مراکز فروش آن دسترسی نداشت به وب سایت فروش آن مراجعه نموده و خریدی مطمئن انجام دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما