فروشنده سنگ فیروزه فاخر عجمی

فیروزه عجمی از انواع فیروزه های استخراج شده از معادن فیروزه ایران در شهر نیشابور است، فیروزه فاخر عجمی دارای قیمت بالایی بوده و سنگ مورد علاقه اعراب است.

فروشنده سنگ فیروزه فاخر عجمی

انواع فیروزه فاخر دامغانی

انواع فیروزه فاخر دامغانی

علاوه بر نیشابور در شهرهایی مانند دامغان و کرمان نیز دارای معدن می باشد، فیروزه استخراج شده از این معادن کیفیت فیروزه نیشابور را ندارند،  ولی قابل مقایسه هستند و استخراج از این معادن صرفه اقتصادی دارد، فیروزه استخراج شده از معدن فیروزه دامغان، از نوع مشجر و عجمی است، ولی نوع عجمی آن به دلیل خلوص بالای آن بسیار فاخر است، و موردتوجه اعراب و جواهر سازان قرار دارد.

فیروزه فاخر دامغانی، نوع عجمی آن است زیرا رنگ و جلای مخصوص آن و همچنین کیفیت و مرغوبیت آن به حدی است که علاقه مندان این سنگ از این کانی می توانند به جای فیروزه نیشابور استفاده بکنند.

فیروزه نیشابور به مراتب قیمتی بالاتر از فیروزه دامغان داشته و برای مصرف کنندگان محدودیت خرید ایجاد کرده واز آنجایی که از فیروزه نیشابور به دلیل سود بالای آن در صادرات استفاده می کنند، در بازار کمیاب بوده و قیمتی بالا دارد.

ولی فیروزه دامغان در دسترس تر بوده و در عین فاخر بودن فراوان تر است و قیمتی مناسب دارد، البته این فیروزه برای صادرات نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

فیروزه دامغان هم از نوع مشجر و هم از نوع عجمی است و نوع مشجر آن به دلیل تنوع در طرح مورد توجه خانم ها قرار دارد و نوع عجمی آن به دلیل سادگی و صاف بودن آن برای ساخت جواهر مردانه مورد استفاده قرار می گیرد.

فیروزه فاخر دامغانی به مراتب درصد خلوص آن کمتر از فیروزه نیشابور بوده به همین دلیل قیمت آن کمتر است .

مرکز پخش فیروزه فاخر عجمی

مرکز پخش فیروزه فاخر عجمی

در ایران معادن فیروزه زیادی وجود دارد از جمله این معادن ، معدن فیروزه نیشابور، کرمان و دامغان است شهر هایی که دارای معدن فیروزه هستند دارای کارگاه های فیروزه تراشی بوده و مرکز پخش این فیروزه فاخر هستند.

پخش فیروزه عجمی به صورت عمده از شهر نیشابور به شهرهای دیگر انجام می شود ولی عمده فیروزه نیشابور برای صادرات به کشورهای دیگر از جمله کشورهای عربی فرستاده می شود.

شهرهایی مثل دامغان و کرمان معمولا تامین کننده فیروزه داخل ایران می باشند و نیاز داخلی را پوشش می دهند.خریداران می توانند به نمایندگی فروش این محصول مراجعه نمایند و از بین تنوع محصولات محصول مورد نظر خود را انتخاب کنند وخریدی مطمئن به صرفه انجام دهند. در صورتیکه خریدار به این مراکز دسترسی نداشته باشد میتواند از طریق وب سایت رسمی خرید اینترنتی انجام داده و محصول را در اقصی نقاط ایران تحویل بگیرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما