فروشنده سنگ فیروزه پرطاووسی صادراتی

فیروزه پرطاووسی ایرانی به خاطر کیفیت بالایی که دارد به کشورهای زیادی مخصوصا کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه صادر می شود .

فیروزه پرطاووسی صادراتی جزو کالاهایی است که باعث وارد شدن ارز فراوان به کشور می شود و از این طریق به اقتصاد کشور کمک شایانی می کند.

اندونزی ٬عربستان٬ کویت و هنگ کنگ جزو کشور هایی هستند که بیشترین سنگها فیروزه پر طاووسی ایرانی به آنها صادر می شود وفیروزه معادن نیشابور بیشترین صادرات را به این کشورها دارد چون از مرغوبیت بالایی نسبت به معادن شهر های دیگر دارد.

فروشنده سنگ فیروزه پرطاووسی صادراتی

راه تشخیص فیروزه اصل از بدل

راه تشخیص فیروزه اصل از بدل فیروزه  جزو سنگ های قیمتی است که از قدیم الایام مورد توجه همه و از همه بیشتر پادشاهان بوده است و از فیروزه به عنوان سنگی مقدس و خوش شانس یاد می کنند و از صنایع و ظروفی که از فیروزه ساخته شده و از سالیان قبل پیدا شده نشان می دهد که مصریان باستان سنگ های فیروزه را معنوی و مقدس می دانستند .

فیروزه در مکانهایی به وجود می آید که میزان مس آن منطقه زیاد باشد که با تاثیر محلول های مس دار بر روی سنگ های دارای فسفر ،فیروزه تشکیل می شود.

بهترین نوع فیروزه در نزدیکی زمین وجود دارد .مهمترین معادن فیروزه کشور در نیشابور ،دامغان و کرمان قرار دارد که فیروزه نیشابور نسبت به فیروزه شهرهای دیگر بسیار مرغوبتر وبا کیفیت تر و در نتیجه با ارزش تر است .

فیروزه اصل را فیروزه شناسان با استفاده از وسیله ای به نام فوتک تشخیص می دهند بدین صورت که فیروزه را روی شعله قرار میدهند اگر فیروزه پوسته پوسته شد و به رنگ قهوه ای در آمد فیروزه اصل است .

رنگ فیروزه به خاطر مواد موجود در آنها از رنگ آبی اسمانی تا سبز مایل به زرد متغیر است و مرغوبترین نوع آن رنگ آبی آسمانی است چون میزان مس در این سنگ زیاد است و هر چه آهن موجود در سنگ بیشتر باشد به رنگ سبز مایل به آبی در می آید که مرغوبیت آن کمتر می شود .

بازار خرید سنگ فیروزه پرطاووسی

بازار خرید سنگ فیروزه پرطاووسی برای خرید سنگ فیروزه ،  فروشگاههای اینترنتی بسیاری وجود دارد که می توان از طریق این فروشگاهها فیروزه اصل را با قیمت ارزانتری خریداری کرد و یا می توان از نمایندگی های مجاز فروش این محصول ، هم از آنان مشاوره گرفت و اطلاعات زیادی در رابطه با آن به دست آورد و هم آن را مطمئن و با قیمت مناسب وبا صرفه خریداری کرد.

قیمت فیروزه بر اساس کیفیت و مرغوبیت آن مشخص می شود ، هر چه کیفیت و مرغوبیت آن بیشتر باشد ، قیمت آن نیز بیشتر میشود .

چون به راحتی نمی توان فیروزه اصل را از بدل آن تشخیص داد بهترین کار ،خرید از فروشگاه های معتبر می باشد چون افراد معمولی نمی توانند فیروزه اصل را تشخیص دهند .

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما