فروشنده فیروزه شجر نیشابوری اصل

سنگ فیروزه در دو نوع مختلف در جهان یافت می شود که یکی از آن ها فیروزه شجری است. این سنگ ها از لحاظ شکل ظاهری کمی با هم متفاوت هستند. به این ترتیب که بر روی سطح آبی رنگ فیروزه شجر، رگه های سیاهی دیده می شود. این رگه ها به خاطر ترکیبات خاک موجود در منطقه تشکیل سنگ، ایجاد می شود. فیروزه شجر اصل نیشابوری توسط فروشنده های سنگ های قیمتی به مشتریان عرضه می گردد.

فروشنده فیروزه شجر نیشابوری اصل

کدام فیروزه شجر بهتر است؟

کدام فیروزه شجر بهتر است؟ سنگ فیروزه شجر، سنگی است با زمینه آبی و رگه هایی سیاه یا طلایی، که دلیل اصلی این نام گذاری هستند. این رگه ها بر اثر اکسید فلزاتی مانند آهن و یا منگنز بر روی سنگ ایجاد شده اند که در ترکیبات خاک معادن فیروزه وجود دارند.

اما اگر می خواهید بدانید کدام فیروزه بهتر است؟ باید به اصلی بودن آن توجه کنید. با ما همراه باشید تا اطلاعات مختصری در این مورد به شما ارائه دهیم.

  • اولین راه تشخیص دادن یک نگین اصل از تقلبی، توجه به وزن آن است. اگر دو نگین کاملا یک اندازه را در دست بگیرید، سنگی که وزن بیشتری دارد به احتمال زیاد اصلی است. چرا که چگالی آن بیشتر می باشد.
  • سنگ های اصلی در هوای گرم از خود سرما منتقل می کنند و برعکس در هوای سرد باعث گرم شدن دستان شما می گردند.
  • مهم ترین راه شناسایی فیروزه اصل این است که آن را روی یک تکه شیشه بکشید. اگر سنگ اصل باشد خیلی راحت روی شیشه خط می اندازد، در غیر این صورت خود نگین دچار خراش می شود.
  • سنگ های فیروزه اصلی رنگ مات و کمی کدر دارند و حالت براق شیشه ای ندارند، اما سنگ های تقلبی عمدتا بسیار درخشان و شفافند.

بازار خرید فیروزه اصل رگه دار

بازار خرید فیروزه اصل رگه دار فیروزه ممکن است رگه دار یا بدون رگه باشد. رگه ای که بر روی این سنگ ها وجود دارد، شکلی شبیه شاخ و برگ درختان به خود می گیرد، به همین دلیل به آن ها نام شجر داده اند. فیروزه شجر نیشابوری یکی از زیباترین و پر طرفدار ترین نمونه های این سنگ قیمتی در دنیا است که بیشتر در ساختن انگشتر و یا تسبیح استفاده می شود.

بازار های خرید و فروش سنگهای قیمتی در سطح کشور، بخصوص شهر مقدس مشهد که در نزدیکی نیشابور قرار دارد، انواع فیروزه اصل رگه دار در اندازه های درشت و یا کوچک را به متقاضیان این نگین ها ارائه می دهد.

شما می توانید این سنگ ها را جداگانه و یا به صورت زیور آلات ساخته شده و آماده خریداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما