فروش بهترین سنگ فیروزه طبیعی

فیروزه یک نوع سنگی است که امروزه طرفدار بسیار زیادی دارد چراکه این نوع سنگ به عنوان سنگ تزِیینی شناخته شده و در جواهرسازی کاربرد فراوانی دارد. سنگ فیروزه یک نوع سنگی است که به رنگ آبی روشن تا آبی تیره و سبز می باشد. مرغوبترین سنگ فیروزه طبیعی را می توان در نیشابور یافت. نیشابور شناخته شده ترین سنگ فیروزه را داراست.

فروش بهترین سنگ فیروزه طبیعی

معرفی بهترین سنگ فیروزه دنیا

معرفی بهترین سنگ فیروزه دنیا بهترین سنگ فیروزه دنیا را میتوان از معادن نیشابور معرفی کرد. با این که کشورهای دیگر نیز دارای معادن فیروزه هستند، اما معادن موجود در نیشابور اصل ترین و طبیعی ترین سنگ های فیروزه را داراست. علاوه بر نیشابور، کرمان نیز دارای معدن فیروزه میباشد. اما تفاوت شایانی می توان بین این دو نوع فیروزه قایل شد که تفاوت آن در این است که فیروزه کرمان دارای کانی پیریت می باشد و سنگ فیروزه نیشابور دارای قسمت های قرمز و خاکستری و سفید می باشد.

برای تشخیص سنگ فیروزه معدنی می توان به پشت سنگ فیروزه توجه کرد که قسمت هایی خاکستری و سیاه رنگ چسبیده به خود دارد. سنگ فیروزه در مناطق آتشفشانی  و خشک نیز یافت میشود. بعضی از این سنگ ها که در زیر زمین یافت می شود مرغوبیت کمتری نسبت به سنگ هایی دارد که در سطح و لایه هایی رویی زمین قرار دارند.

این نکته نیز قابل ذکر است که سنگ هایی هستند که مشابه سنگ فیروزه به نظر می رسند به همین دلیل هنگام خرید فیروزه باید به تمامی نکات آن توجه کرد علاوه بر این فیروزه ها دارای شناسنامه نیز می باشند که هنگام خرید باید شناسنامه آن را از فروشنده در خواست کرد تا به اصل بودن فیروزه پی برد.

یک راه تشخیصی دیگر نیز برای تشخیص اصل بودن فیروزه وجود دارد و آن این است که اگر فیروزه در مقابل آفتاب قرار بگیرد و رنگ آن حتی اندکی تغییر کند پس اصل نبوده و فیروزه قلابی می باشد. گفته شد که فیروزه نیشابور است که مرغوبترین فیروزه شناخته شده است پس هنگام خرید این نوع فیروزه باید توجه و دقت کرد که با فیروزه کرمان یکی نباشد.

فیروزه دارای خواص درمانی نیز می باشد و در پزشکی نیز برای درمان دردها و التهابات و درمان میگرن استفاده میشود. علاوه بر این نیز این سنگ به عنوان سنگ آرامش بخش و تسکین بیماری های روحی و روانی نیز کاربرد دارد. سنگ فیروزه سنگی بسیار با ارزش به شمار می آید و تقریبا یک سنگ پرکاربرد که در بسیاری از مصارف کاربرد دارد.

مرکز خرید سنگ فیروزه طبیعی

مرکز خرید سنگ فیروزه طبیعی مرکز خرید سنگ فیروزه طبیعی که بسیار شهرت دارد را از نیشابور میتوان یافت.  

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما