فروش بی واسطه سنگ فیروزه عجمی مرغوب

سنگ فیروزه یکی از زیباترین و با ارزش ترین سنگ ها می باشد که بهترین نوع آن مربوط می شود به قدیمی ترین معدن سنگ ایران که در نیشابور قرار دارد‌. سنگ فیروزه نیشابوری از لحاظ ساختار ظاهری به دو دسته تقسیم می شود: ۱- دسته اول سنگ فیروزه عجمی. ۲- دسته دوم سنگ فیروزه شجری.

دسته اول: سنگ فیروزه عجمی که روی سطح آن صاف و بدون هیچ شکستگی و رگه ای می باشد.

فروش بی واسطه سنگ فیروزه عجمی مرغوب

سنگ فیروزه عجمی چه مشخصه ای دارد؟

سنگ فیروزه عجمی چه مشخصه ای دارد؟ سنگ فیروزه عجمی مرغوب همان طوری که گفتیم کاملا صاف است و هیچ گونه ناصافی بر روی آن مشاهده نمی شود‌. این سنگ زیبا تنها در ایران استخراج می شود و بسیار مورد توجه اعراب می باشد. سنگ فیروزه همان طور که می دانیم در شهر فیروزه واقع در نیشابور،  در یکی از قدیمی ترین معادن کشور استخراج می شود‌. سنگ فیروزه اصل طیف رنگی خاصی دارد که آبی تیره، آبی کم رنگ، سبز می باشد.  زیبایی خیره کننده این سنگ باعث شده که از آن در صنعت جواهرسازی، زیورالات، صنایع دستی و هم چنین از خواص درمانگر آن برای درمان بسیاری از امراض و بیماری ها استفاده شود. سنگ فیروزه عجمی بصورت نگین بسیار زیبا بر روی رکاب انگشتر خود نمایی می کند و این نوع سنگ فیروزه بسیار با ارزش بوده و طرفداران خاص خود را دارد.

فروش انواع سنگ فیروزه دامغانی

فروش انواع سنگ فیروزه دامغانی سنگ فیروزه از پر طرفدار ترین نگین ها در میان ایرانیان به حساب می آید. این سنگ از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. همان گونه که  اشاره کردیم در ایران چندین معدن برای استخراخ سنگ فیروزه وجود دارد که قدیمی ترین آن معادن، معدن فیروزه واقع در نیشابور است. از دیگر معادن می توان به معدن سنگ فیروزه دامغانی اشاره کرد که همین طور که از اسمش مشخص است، این سنگ فیروزه از معدنی در دامغان استخراج می شود. از نظر رتبه بندی سنگ فیروزه نیشابوری در صدر قرار دارد زیرا این سنگ از داخل قدیمی ترین معدن استخراج می شود و قدمتی دیرینه تر دارد ولی سنگ فیروزه دامغانی هم بسیار با ارزش بوده و در ساخت و تزیین جواهرات و زیورآلات در صنعت جواهرسازی حرفی برای گفتن دارد. سنگ های فیروزه بسته به اینکه از کدام معادن استخراج می شوند ارزش و قیمت آن ها متفاوت است. در حالت کلی سنگ های زیبای فیروزه در ایران بین ایرانیان از ارزش زیادی برخوردار است که از آن در تزئین لباس، زیورآلات بسیار استفاده می شود و به عنوان هدیه می تواند بسیار هدیه با ارزش و چشمگیری برای عزیزانمان باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما