فروش تضمینی سنگ فیروزه نیشابور

سنگ فیروزه نیشابور از جمله سنگ های زیبا و لوکس است که استفاده از آن از قدمت زیادی برخوردار می باشد و به دلیل زنده بودن از خواص زیادی برای مصرف کننده برخوردار می باشد. فروش تضمینی آن نیز در انواع طبیعی و اصیل است که در بهترین نمونه انجام می شود و خریداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

فروش تضمینی سنگ فیروزه نیشابور

کاربرد انواع سنگ فیروزه نیشابور

کاربرد انواع سنگ فیروزه نیشابور کاربرد انواع سنگ فیروزه نیشابور در ساخت انواع زیور آلات مانند سینه ریز، النگو، انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند و … است که از نمونه های کوچک نیز در ساخت اشیاء تزئینی و هنرهای دستی مانند تابلوها، ظروف دکوری، فیروزه کوبی، تراش فیروزه، حکاکی در فیروزه و … استفاده می شود.

سنگ فیروزه نیشابور از سنگ های  ارزشمند و گرانبها است که در جواهر سازی و ساخت سروریس های طلا و نقره و … کاربرد دارد، این سنگ در مناطق خشک که دارای رسوبات مس است یافت می شود که هر چه مس منطقه بیشتر باشد نمونه های باکیفیت را ارائه می کند. همچنین بسته به درجه خلوص کانی و درصد دیگر کانی ها و میزان تاثیر آنها دارای طیف های متنوع رنگی می باشد.

وجود مس، فسفات، آلومینیوم، کروم، منگنز، آهن، آب و … عامل ایجاد رنگ های متنوعی مانند آبی، سبز، زرد و سفید و مایل به این رنگ ها هستند. فیروزه آبی یکدست نیشابور بهترین، کمیاب ترین، اصلی ترین و گرانبهاترین فیروزه در جهان است که از قیمت های بالاتری برخوردار می باشد.

قیمت روز سنگ فیروزه نیشابور

قیمت روز سنگ فیروزه نیشابور قیمت فیروزه نیشابور بسته به رنگ، میزان ناخالصی، تراکم و اندازه و نوع مختلف است و نمونه های بدون رگه، خالص، یکدست و آبی سیر از گرانترین و نمونه های زرد نیز ارزانترین آنها است. این سنگ از کانی های زنده است که از اکسیژن استفاده می کند و در صورت محافظت نادرست از آن به قول گفتنی خواهد مرد و در نتیجه خواصش از بین می رود.

انواع فیروزه از نظر رنگ، شجره و بافت دارای کیفیت های مختلفی بوده و وجود کریستال های ریز نیز در ایجاد آن دخالت دارد که هر چه کریستال ها فشرده تر و پرتراکم باشد کیفیت سنگ بالاتر خواهد بود. همچنین بافت منسجم تر و دوام و استحکام بیشتری داشته و رنگ ثابتی خواهد داشت.

کانی هایی متراکم برای نگین انگشتر مناسب بوده و نمونه های کوژ و بیضی نیز برای آویز، سنجاق سینه، دستبند، کمربند، گردنبند و گوشواره بکار می رود. برای سرویس جواهرات از مهره های فیروزه استفاده می شود، لذا به طور کلی می توان عنوان کرد فیروزه دارای انواع مختلفی است مانند: شجری، چغاله، چغاله سفید، توفال سفید، توفال رنگی، توفال نیم رنگ، عربی، تلخ، خاکه، نرم و درشت

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما