فروش عمده فیروزه اصل نیشابور

در ایران معادن کانی زیادی وجود دارد از جمله این معادن معدن کانی کمیاب فیروزه است، فیروزه اصل از این معادن و بیشتر از شهر نیشابور استخراج می شود. فیروزه استخراج شده از معدن فیروزه نیشابور به دلیل کیفیت بالا و درصد خلوص بالای آن بسیار مورد توجه کشورهای خارجی است.

فروش عمده فیروزه اصل نیشابور

فیروزه اصل چه ویژگی دارد؟

فیروزه اصل چه ویژگی دارد؟ متاسفانه امروزه سنگ فیروزه قلابی در بازار زیاد شده و حتی برای حرفه ای ها نیز تشخیص اصل و قلابی بودن محصول سخت است، سنگ فیروزه اصل رنگ آبی آسمانی دارد ، برخی سنگ فیروزه دامغان و کرمان را به نام سنگ فیروزه نیشابور با قیمت های سرسام آور در بازار به فروش می رسانند، سنگ فیروزه نیشابور در پشت نگین آن دارای رگه های سیاه رنگ بوده و رنگ خود سنگ با توجه به نوع رگه های فلز در آن متفاوت است، برای شناسایی فیروزه اصل اگر بعداز خریداری آن را مدتی در برابر آفتاب قرار دهیم تغییر رنگ می دهد، اگر روی سنگ فیروزه با سوزن خط بکشیم و خطی عمقی حاصل شد سنگ مذکور قلابی است، سنگ اصل خش برنمی دارد و میتواند روی شیشه خط بیاندازد.

فیروزه قلابی را از پلاستیک فشرده با اضافه کردن رنگ آبی تهیه می کنند به همین دلیل اگر با وسیله ای داغ بر روی سنگ بزنیم بوی بد پلاستیک بلند میشود که این نشانه قلابی بودن سنگ است.

سنگ فیروزه رگه دار به دلیل قیمت بالا به صورت محدود به بازار عرضه میشود و مورد داد و ستد قرار می گیرد. سنگ فیروزه اصل دارای رنگ مات می باشد، فیروزه اصل نیشابور رنگ آبی آسمانی دارد. فیروزه اصل در اثر تماس با مواد شیمیایی خاصیت خود را از دست داده و به اصطلاح می میرد.

سنگ فیروزه اصل فاقد نقاط سیاه و سفید رنگ بوده البته در بعضی از این سنگ های قلابی این نقاط قابل مشاهده نبود و فقط اهل فن میتوانند تشخیص دهند. سنگ های فیروزه استخراج شده از معادن آفریقا دارای قیمت پایینی بوده چون مرغوبیت کمی دارند. سنگ فیروزه اصل وقتی در جای مرطوب و نم دار نگهداری شود دارای رنگ و جلای خاصی میشود.

توزیع کنندگان فیروزه اصل نیشابور

توزیع کنندگان فیروزه اصل نیشابور توزیع فیروزه در نیشابور توسط کارگاههای فیروزه تراشی انجام می شود.پس از استخراج فیروزه از معادن این کانی به کارگاه های فیروزه تراشی نیشابور انتقال داده می شود و پس از پرداخت فیروزه در این کارگاه ها یا به صورت خام وارد بازار شده و یا به صورت انگشتر و جواهرات به خریداران ارائه میشود.

بازتر فیروزه در ایران شامل نمایندگی فروش این محصول در شهرهای مختلف است، همچنین در صورتی که خریداران به این نمایندگی های فروش دسترسی نداشته باشند می توانند از سایت های فروش معتبر اینترنتی این محصول را خریداری کرده و در اقصی نقاط ایران این کالا را تحویل بگیرند.جواهر سازان نیز میتوانند فیروزه خام را از طریق همین سایت های فروشگاهی دریافت کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما