قیمت بهترین فیروزه تبتی وارداتی

فیروزه سنگی است بسیار با ارزش و معروف که در اندک کشورهایی استخراج و یافت می شود. در میان انواع کشورهایی که به استخراج فیروزه می پردازند نیشابور بوه که به عنوان مهد فیروزه جهان شناخته شده و بهترین و مرغوبترین فیروزه را دارا می باشد.

کشورهایی که دارای معادن فیروزه می باشند، ایران، آمریکا، افغانستان، مصر، چین و در نهایت به فیروزه تبتی می توان اشاره کرد. فیروزه تبتی وارداتی در این متن مورد بحث قرار خواهد گرفت.

قیمت بهترین فیروزه تبتی وارداتی

مقایسه فیروزه تبتی با فیروزه دامغان

مقایسه فیروزه تبتی با فیروزه دامغان سنگ فیروزه تنها سنگ زنده دنیا به حساب می آید و رنگ زیبای آن باعث شده تا بیشتر مورد توجه قرار بگیرد اما این که فیروزه ها آبی یا سبز هستند از این نشات می گیرد که دلیل سبز بودن فیروزه وجود آهن در ان و دلیل آبی بودن ان را میتوان به وجود مس اشاره کرد.در میان انواع فیروزه می توان به دو نوع آن و مقایسه با هم اشاره کرد

فیروزه تبتی دارای ویژگی های مخصوص به خود میباشد و برخی از این ویژگی ها باعث شده تا از سایر فیروزه ها قابل تمایز باشد که میتوان گفت فیروزه تبتی دارای سطحی صاف بوده و رنگی روشن تر نسبت به فیروزه ایرانی دارد اما فیروزه دامغان بسیار حساس بوده و نازک می باشد و متاسفانه خیلی کم و حتی شاید بتوان گفت که دیگر فیروزه دامغان استخراج نمی شود و نسبت به فیروزه های دیگر در ایران  و حتی تبتی محبوبیت کمتری دارد.

 امروزه  فیروزه تبتی وارداتی نیز در کشور انجام می شود که بسیاری از آنها با نام فیروزه اصل وارد شده و به فروش می رسد و علت این کار را میتوان در این دانست که دارای حجم کم و سود زیاد می باشد. در روش استخراج سنگ فیروزه به این گونه عمل می کنند که رگه های فیروزه را دنبال کرده و در قسمتی از کوه انفجار صورت گرفته تا سنگ فیروزه استخراج گردد که این روش باعث نابودی مقدار بسیار زیادی فیروزه می شود.

زمانی میتوان سنگ فیروزه دامغان را از تبتی و سایر فیروزه ها مورد تشخیص قرار داد که اطلاعات کافی نسبت به انواع فیروزه داشت و به رگه هایی که در سنگ های فیروزه وجود دارد توجه کرد چرا که امروزه فیروزه قلابی با طرح های پلاستیکی در بازار ارایه می شود.

بازار خرید انواع فیروزه معدن

بازار خرید انواع فیروزه معدن فیروزه را میتوان از مراکزی که ارایه کننده انواع سنگ فیروزه میباشند تهیه کرد.

بازار خرید فیروزه معدن در شهرهای نیشابور، کرمان و دامغان وجود دارد که با اطمینان بیشتر میتوان خرید را انجام داد. فیروزه اصل را با درخواست شناسنامه گوهر از محل فروش میتوان تهیه کرد. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما