قیمت خرید سنگ فیروزه مربعی

سنگ فیروزه مربعی از جمله سنگ های زنده و زیبا است که بسته به ترکیبات بکار رفته در آن دارای کیفیت ها و قیمت های مختلفی می باشد. قیمت خرید آن نیز بسته به نوع و کیفیت مختلف بوده و به علت نوسانات موجود در بازار نرخ ثابتی ندارد و در هر صورت اگر عمده و بدون واسطه خریداری شود ارزانتر خواهد بود.

قیمت خرید سنگ فیروزه مربعی

کاربرد انواع سنگ فیروزه مربعی

کاربرد انواع سنگ فیروزه مربعی کاربرد فیروزه مربعی در ساخت انواع جواهرات و زیور آلاتی مانند گردنبند، انگشتر، گوشواره و دستبند و ..‌ می باشد که به عنوان نگین در سرویس های طلا و نقره و … بکار می رود. این سنگ به دلیل زیبایی و شکل زینتی که دارد در ساخت انواع اشیاء هنری و ظروف مسی فیروزه ای یا تابلوها و … مورد استفاده قرار می گیرد.

سنگ فیروزه از فسفات آلومینیوم در رسوبات مناطق خشک استخراج شده و دارای رنگ شفاف تا مات می باشد که به صورت قلوه سنگ یا تخته در صخره ها یافت می شود. لذا بسته به ترکیبات بکار رفته در آن دارای رنگ های آبی، سبز، زرد، مایل به آبی، مایل به سبز و مایل به زرد می باشد.

فیروزه به عنوان جواهر فیروزه شناخته شده و دارای ترکیباتی مانند مس، فسفات، کروم، آلومینیوم، منگنز و آب و … است که از سختی ۶ درجه برخوردار می باشد. وجود مس در آن باعث ایجاد رنگ آبی، کروم ایجاد کننده رنگ سبز و آهن رنگ زرد را ایجاد می کند و آهک و آلومینیوم باعث سفید شدن رنگ است که از بهترین نمونه های این سنگ رنگ آبی سیر یکدست و بدون رگه می باشد.

بازار فروش سنگ فیروزه مربعی

بازار فروش سنگ فیروزه مربعی بازار فروش فیروزه مربعی با تخصص و شناختی که از این عرصه دارد و با عملکرد درست خود به بهترین نحو ممکن نیاز بازار را رفع می کند. سنگ فیروزه دارای کریستال های ریز است که هر چه تراکم آنها بیشتر باشد کیفیت سنگ بهتر است و از نوع متراکم در جواهر سازی استفاده می شود چون در حین تراش دچار شکستگی نخواهد شد.

فیروزه دارای دو نوع عجمی بدون رگه و ناخالصی و شجری با رگه و ناخالصی است که نوع عجمی ارزش بالاتری دارد و نوع شجری نیز در صورتی که دارای رگه های منظم و رگه طلایی باشد گرانبها تر است. نوع رگه دار دارای رگه های مشکی و قهوه ای است که با نام عنکبوتی معروف می باشد.

فیروزه از جمله سنگ های زنده است که دارای خواص زیادی برای انسان می باشد و در صورت استفاده نادرست به اصطلاح می میرد و خواص و رنگش را از دست می دهد. به همین دلیل باید سنگ را در برابر چربی، ادکلن، کرم، مواد شوینده و شیمیایی و … قرار نداد.

1

  1. سلام خسته نباشید سنگ فیروزه مربعی یک انگشتر خاص دیگر است که طرفداران خاص خودش را دارد و زیبایی ظاهری بسیار متفاوتی دارد ممنونم

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما