قیمت خرید سنگ فیروزه نیشابور اصل

سنگ فیروزه نیشابور از جمله کانی های کمیاب در دنیا بوده که به دلیل مرغوبیت و خلوص بالا مورد توجه کانی شناسان قرارگرفته است، سنگ فیروزه نیشابور اصل را باید از نمایندگی های فروش این محصول تهیه نمود. کانی اصل دارای ویژگی هایی بوده که این سنگ را از نمونه تقلبی آن متمایز می کند، فیروزه اصل دارای رنگ و جلای خاصی بوده و درصد خلوص بالایی دارد.

قیمت خرید سنگ فیروزه نیشابور اصل

دلیل مرغوبیت سنگ فیروزه نیشابور

دلیل مرغوبیت سنگ فیروزه نیشابور مرغوبیت فیروزه به معدن و منطقه ای که کانی از آن استخراج می شود بستگی دارد، همچنین دلیل مرغوبیت این سنگ خلوص بالای این کانی است و این درصد خلوص موجب ایجاد رنگ و جلای خاصی در این کانی شده است.

سنگ نیشابور به دو نوع شجر و عجمی تقسیم میشود، نوع شجری آن با اینکه ناخالصی در آن مشاهده میشود و رگه هایی از فلزات دیگر در آن قابل مشاهده است ولی باز هم نسبت به فیروزه های مشجر یافت شده در دیگر مناطق دنیا خالص تر است و رنگی متفاوت نسبت به فیروزه های دیگر در سایر مناطق دارد.

فیروزه به دلیل فعالیت آتش نشانی و فشار بر مواد مذاب محبوس شده بر زمین بر اثر شرایط خاص به وجود می آید، در بعضی از مناطق که فیروزه در آن یافت میشود تمام شرایط لازم برای اینکه فیروزه مرغوب حاصل شود وجود نداشته و فیروزه حاصله مرغوبیت و خلوص لازم را ندارد، ولی فیروزه نیشابور تمام شرایط لازم برای تشکیل یک فیروزه مرغوب و دارای کمترین ناخالصی را دارد و دلیل این مرغوبیت شرایط حاکم برآن در زمان تشکیل بود و تاثیر عوامل انسانی بر مرغوبیت یک فیروزه صفر است.

فیروزه شجر نیشابور دارای رگه هایی از فلزات مختلف است این رگه ها ممکن است از مس ، آهن و نوعی کانی به نام پیریت باشد که موجب ایجاد رگه های طلایی در آن میشود.

بعداز استخراج فیروزه نحوه تراش آن و استفاده در جواهرات و همچنین نحوه نگهداری آن در شرایط فروش و در هنگامی که به دست مصرف کننده می رسد بر روی مرغوبیت آن بعداز تولید تاثیر گذار است، برای حفظ مرغوبیت این کانی نباید در مجاورت مواد شیمیایی، روغن، عطر و ادکلن قرار بگیرد و این کانی به دلیل اینکه به نسبت نرم است نباید در معرض آسیب های فیزیکی قرار بگیرد.

بازار فروش سنگ فیروزه اصل

بازار فروش سنگ فیروزه اصل سنگ فیروزه پس از استخراج از معدن به کارگاه های فیروزه تراشی برده می‌شوند تا تراش خورده و سنگ خام آن و یا در قالب جواهرات به دست مشتری برسد بازار فیروزه فروشی نیشابور یکی از بازارهای عرضه فیروزه اصل است.

فروش فیروزه اصل علاوه بر نیشابور در نمایندگی فروش این محصول در سراسر ایران انجام می شود. همچنین وب سایت فروش معتبر این کالا نیز در این زمینه فعال بوده و اقدام به فروش و ارسال این کالا به سراسر ایران نموده است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما