قیمت خرید سنگ فیروزه نیشابور

سنگ فیروزه نیشابور یکی از قدیمی ترین سنگ های است که از گذشته های بسیار دور کشف شده است. سنگ فیروزه دارای خواص درمانی برای روح و روان آدمی است معدن سنگ فیروزه در نیشابور یکی از کهن ترین معادن سنگ دنیاست و هر ساله چند ها هزار تن سنگ از این معادن استخراج می گردد. که نمونه های این سنگ تاریخی در موزه های معروف دنیا وجود دارد. نیشابور یکی از مهم ترین معادن تولید سنگ فیروزه در جهان است.

قیمت خرید سنگ فیروزه نیشابور

مشخصات سنگ فیروزه نیشابور

مشخصات سنگ فیروزه نیشابور مشخصات سنگ فیروزه سنگ فیروزه نیشابور دارای دو نوع می باشد یکی خاکی که دارای رنگ و مرغوبیت بهتر و بالاتری دارد و دیگری سنگی است. سنگ فیروزه دارای خواص زیادی است که از جمله مهم ترین آن ها برای چشم زخم و برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله قلب و چشم، معده و کبد کار آرایی بالایی دارد. فیروزه دارای طیف رنگی بسیار بالایی است برخی آبی پررنگ، آبی کمرنگ تا سبز است. هر چه سبز پررنگ تر باشد ارزش بالاتری دارد. سنگ فیروزه دارای انواع مختلفی است.

که بر اساس رنگ، بر اساس معدنی که سنگ از آن استخراج می گردد که در دنیا معادن مختلفی برای استخراج سنگ فیروزه وجود دارد از جمله ایران، آمریکا، تبت و مصر از جمله مهم ترین معادن استخراج سنگ فیروزه در جهان است و بر اساس شکل ظاهر که به دو نوع عجمی  که فیروزه ای است سطح آن کاملا صاف و بدون هیچ رگه ای  و معمولا به رنگ آبی است و نوع دیگر آن نیز شجری است که دارای رگه های زیادی است و دارای رنگ های مختلفی نیز است. تشخیص اصل از بدل سنگ فیروزه بسیار کار سختی است و حرفه ای است که کار هر شخصی نیست و باید فرد متخصص این کار باشد تا بتواند سنگ فیروزه اصل را تشخیص دهد تا سنگ فیروزه بدل را قالبش نکنند.

مراکز تولید سنگ فیروزه نیشابور

مراکز تولید سنگ فیروزه نیشابور یکی از مهم ترین مراکز تولید کننده سنگ فیروزه در  سر تا سر ایران نیشابور است زیرا سنگ فیروزه بسیار با کیفیتی تولید می کنند البته در دیگر نقاط ایران نیز سنگ فیروزه تولید می کنن ولی کیفیت سنگ فیروزه نیشابور را ندارند. و علاوه بر این ها نیز سنگ فیروزه نیشابور در سر تا سر جهان نیز معروف و مشهور است و به همه ی کشور های دنیا با بهترین کیفیت صادرات می شود که این خود نیز سبب موفقیت افتخار آمیز برای ایران و ایرانیان به حساب می آید. برای خرید این محصول باید حرفه ای باشی و بتوانی اصل را از بدل تشخیص بدهی تا سنگ فیروزه بدل را خریداری نکنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما