قیمت خرید فیروزه شهر بابک

فیروزه شهر بابک با کیفیت ترین نوع فیروزه می باشد که اما متاسفانه فیروزه این شهر از معادنش خارج شده و به نام نیشابور در بازار عرضه می شود.

رنگ فیروزه این شهر در مقایسه با فیروزه نیشابور کم رنگ تر و ملیح تر است.خاصیت جلا پذیری اش نیز کمتر می باشد.این فیروزه جزو سنگ های مرغوب و گرانبها است که در میان ایرانیان طرفداران بسیاری دارد.

قیمت خرید فیروزه شهر بابک

اطلاعاتی درباره فیروزه شهر بابک

اطلاعاتی درباره فیروزه شهر بابک

از دیرباز تمام پادشاهان از زمان کوروش و داریوش کبیر این سنگ فیروزه را به عنوان هدیه عرضه می کردند.از ویژگی های این فیروزه کمیاب بودن آن می باشد که بهترین و منحصر ترین فیروزه ای است که در آن رگه های زیبایی از اشکال ، اشیا گیاهان و ….وجود دارد که باعث افزایش زیبایی این فیروزه می شود.رنگ آن آبی است و سطح آن صاف و صیقلی می باشد.

سنگ فیروزه شهر بابک جزو سنگ های تزئینی می باشد این سنگ در مکان هایی به وجود می آید که میزان مس در این مناطق زیاد باشد .که معدن فیروزه شهر بابک در شهرستان کرمان قرار دارد.فیروزه این شهر به نام فیروزه نیشابور به فروش می رسد در واقع سنگ فیروزه بابک به شهر نیشابور قاچاق می شود.

فیروزه شهر بابک با فیروزه نیشابور برابری می کند اما سنگ فیروزه شهر بابک ناشناخته مانده است.این کار مانع استقلال فیروزه شهرستان بابک شده است .تلاش هایی زیادی برای از بین بردن این دست ها شده است و در تلاش هستیم تا این سنگ را از بازار جمع کنیم.

برای تشخیص فیروزه اصل از تقلبی می توانید آن را جلوی نور آفتاب قرار دهید اگر تغییر رنگ داد نشان از تقلبی بودن آن دارد و همچنین می توانید بر روی آن سوزنی بکشید اگر دچار خراش شد تقلبی است.

رنگ فیروزه اصل کمی مات می باشد پس در هنگام خرید حتما به این نکته توجه داشته باشید.تا هیچوقت از خرید خود پشیمان نشوید.

توزیع کنندگان فیروزه شهر بابک

توزیع کنندگان فیروزه شهر بابک

توزیع فیروزه توسط نمایندگی های مختلف در شهرها انجام می شود که این نمایندگی ها فیروزه مرغوب و با کیفیت را عرضه می کنند که قیمت آن ها نیز به صرفه تر است.جالب اینجاست که قیمت بعضی از فیروزه ها حتی از طلا نیز گران تر می باشد.چند معدن در بابک برای توزیع فیروزه در حال فعالیت هستند.

بازتر فیروزه بابک چندان جالب نیست چرا که اکثر افراد این فیروزه را به نام فیروزه نیشابور می شناسند و اگر به اسم فیروزه بابک وارد بازار شود چندان طرفداری نخواهد داشت این در حالی است که ممکن است فیروزه بابک از فیروزه نیشابور با کیفیت تر باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما