قیمت روز فیروزه خاکه مرغوب

فیروزه خاکه مرغوب، فروش فوق العاده سنگ فیروزه به این بهانه ابداع شده است که همه ی افراد بتوانند سنگ فیروزه خاکه را با قیمتی منصفانه خریداری کنند و از تمامی مفاد این سنگ قیمتی خاکه استفاده کنند. خاکه فیروزه بیشتر در معادن نیشابور تولید و برداشت می شود. 

قیمت روز فیروزه خاکه مرغوب

آشنایی با ویژگی فیروزه خاکه مرغوب

آشنایی با ویژگی فیروزه خاکه مرغوب ساختار معدن فیروزه نیشابور به گونه ای است که راهی جز کار گذاشتن دینامیت برای استخراج فیروزه توسط معدن کاران باقی نمی ماند. کسانی که بازدید از داخل غار اصلی معدن فیروزه نیشابور داشته اند این موضوع را به عینه دیده اند که یک رگه از فیروزه در بین چندین هزار تن سنگ معمولی قرار دارد. 

معمولا به همراه سنگ شکوفه و سنگ راف که توسط معدن بین سهامداران توزیع می شود مقداری هم سنگ خاکه قرار می دهند و جزو سود سهامداران محسوب می شود. البته به صورت جداگانه هم خاکه فیروزه توسط شرکت تعاونی معدن فیروزه نیشابور توزیع می شود. 

فیروزه خاکه در اثر انفجار دینامیت در اعماق معدن ایجاد می شود و توسط کارگران معدن تا حد امکان جدا سازی می شود البته به صورت طبیعی هم فیروزه به صورت ریز و نرم در بستر معدن یافت می شود اما مدل های مرغوب تر سنگ خاکه توسط خود افراد دوباره جدا سازی شده اند و این مدل ها در قیمت ها مختلفی بسته به کیفیت آن ها به فروش می رسند. 

یکی از زیبا ترین هنر های ایرانی صنایع دستی است که توسط سنگ زیبای فیروزه تزئین شده اند هنر فیروزه کوبی از هشتاد سال قبل در مشهد به وجود آمد و در گذر زمان کم کم به شهر اصفهان منتقل شد. سنگ خاکه یا نرمه فیروزه بیشترین کاربرد را در این صنعت دارد تابلو های خطی فیروزه بسیار زیبا هستند و طرفداران زیادی دارند. آیات قرآن وقتی توسط سنگ فیروزه، سنگی که در دین اسلام بسیار توصیه شده است نوشته شوند یک هدیه ی نفیس و زیبا را به وجود می آورند. 

سنگ های فیروزه در معادن شهرهای کرمان و نیشابور در ایران موجود بوده و در اندازه های انبوه استخراج می شوند. اما سنگ خاکه فیروزه بیشتر در معادن شهر نیشابور استخراج می گردند و از آن جایی که کیفیت و درجه یک بودن فیروزه ها و سنگ خاکه فیروزه در تمامی جهان ثابت شده است و زبان زد است، سالانه میزان زیادی از سنگ های خاکه فیروزه به کشور های مختلف جهان صادر می گردد. 

صادرات انواع فیروزه خاکه مرغوب

صادرات انواع فیروزه خاکه مرغوب انواع فیروزه خاکه مرغوب در بعضی از معادن ایران یافت می شود. صادرات فیروزه یکی از کار های پر سود است زیرا تابلو های تزئینی و ابزار و وسایل بسیار زیبایی از فیروزه تولید می شود، که در همه کشور ها طرفدار دارند. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما