قیمت روز فیروزه صنعتی عمده

فیروزه دارای زیبایی منحصر به فردی برای استفاده به عنوان کالایی زینتی می باشد. از این جهت صنعت نیز به کمک تراش و صیقل این نوع کالای زینتی آمده است و واژه فیروزه صنعتی در واقع به خاطر این موضوع رایج شده است. سنگ فیروزه پس از استخراج از معادن آن به کارگاههای برش سنگهای زینتی منتقل شده و پس از ساب خوردن و برش در قطعات و اندازه های مختلف مورد استفاده در کالاهای متفاوت مانند عقیق انگشتر، تسبیح، شطرنج و … میباشد.

قیمت روز فیروزه صنعتی عمده

بررسی کیفی انواع فیروزه صنعتی

بررسی کیفی انواع فیروزه صنعتی

کیفیت انواع فیروزه بستگی به موارد مختلفی از جمله بافت آنها دارد بافت سنگهای فیروزه موجب ایجاد فیروزه های مختلفی از جمله فیروزه سبز، فیروزه آبی، فیروزه شجری و فیروزه عجمی می‌شود.

از جمله موارد دیگر در کیفیت فیروزه صنعتی این است که دارای برش پذیری و قابلیت صیقل مناسبی باشد از این جهت، نوع سنگ فیروزه ای که از معدن استخراج می شود و نحوه تشکیل آن در معدن بر اثر فعالیت های زمین شناسی بسیار مهم می‌باشد هر چقدر سنگ فیروزه از اعماق پایین‌تری تشکیل شده باشد دارای کیفیت بالاتری است زیرا رطوبت به اندازه کمتری بر روی کیفیت آن تاثیرگذار است  ایجاد تخلخل و شکستگی در آن کمتر به وجود می آید و در واقع سنگ فیروزه مستحکمی خواهد شد.

سنگهای فیروزه که در کارگاه‌های صنعتی برش و صیقل می خورند دارای مخاطبان بیشتری است زیرا درخشندگی و احیای آن با روش های جدیدتری صورت میگیرد.

سنگ فیروزه از جهت های دیگری مانند اینکه رگه دار باشد و عنوان شجری را به خود بگیرد دارای اهمیت است و دارای مشتریان مخصوص به خود می باشد هر کدام از سنگ های فیروزه دارای مخاطبان خاص خود می باشد که به انواع و اقسام فیروزه ها به این جهت تقسیم می شود. سنگهای فیروزه به جهت نزدیکی به معادن مس آهن و طلا دارای عناصری فلزی از موارد مذکور هستند سنگ معدن صنعتی نزدیک به فیروزه آبی آزوریت نام دارد و سنگ معدن صنعتی نزدیک به فیروزه سبز مالکیت نام دارد.

رگه های طلایی رنگ در فیروزه های سبز رنگ و فیروزه ی آبی رنگ ممکن است تشکیل گردد که جلوه بسیار زیبایی به هر کدام از آنها می دهد این رگه طلایی پیریت نام دارد و ترکیبی از سولفور مس می باشد.

توزیع انواع فیروزه صنعتی ایرانی

توزیع انواع فیروزه صنعتی ایرانی

فیروزه ایرانی از قدیم دارای شهرت جهانی می باشد و کارگاههای بسیار زیادی در سراسر ایران و حتی جهان برای برش و صیقل آن ایجاد شده است اما بهترین نوع فیروزه از قدیمی ترین معدن دنیا می باشد و معدن فیروزه نیشابور است که دارای کیفیتی بسیار بالا و اعلا می باشد بدین جهت توزیع این نوع فیروزه مورد توجه قرار می گیرد فیروزه صنعتی ایرانی در شهرهایی مانند نیشابور پخش می‌گردد و فروشگاه ها و سایت هایی در این مورد اقدام به فروش اصیل ترین آنها می نماید که در این جهت سایت مورد نظر دارای بهترین و اصیل ترین فیروزه های ایرانی می باشد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما