قیمت روز فیروزه پیریت دار

بنا بر اقرار متخصصین حوزه ی جواهر سازی، تمامی گونه های مختلف سنگ های فیروزه از مهم ترین سنگ های تزیینی این صنعت و این حوزه به شمار می رود که علاوه بر داشتن زیبایی درونی می توان آن را با هنر و خلاقیت جواهر ساز ادغام کرد و محصولی نوین و بسیار زیبا پدید آورد. سنگ های فیروزه پیریت دار یکی از همین دسته های مهم فیروزه به شمار می روند که در ادامه به بررسی اجمالی این سنگ ها می پردازیم.

قیمت روز فیروزه پیریت دار

بررسی کیفی فیروزه پیریت دار

بررسی کیفی فیروزه پیریت دار قبل از این که با انواع مختلف سنگ های فیروزه پیریت دار آشنا شویم باید ابتدا از انواع مختلف سنگهای فیروزه اطلاع پیدا کنیم سپس با دانستن ماهیت گونه های متعدد سنگ های فیروزه به توضیح سنگ های فیروزه ای پیریت دار بپردازیم.

معمولاً سنگ های فیروزه در ایران بر اساس سه مولفه ی رنگ، نوع معدن و طرح روی سنگ فیروزه تقسیم بندی می شوند:
در مولفه ی اول سنگ های فیروزه دارای طیف رنگی بین آبی روشن تا سبز تیره می باشند که البته هر چه رنگ فیروزه مات تر و تیره تر باشد بر زیبایی و ارزش مادی سنگ فیروزه افزوده می شود.
از نظر مولفه ی دوم نیز نوع معدن بسیار بر کیفیت فیروزه اثر گذار است که معمولاً دو شهر نیشابور و دامغان از مهمترین شهرهای ایران در حوزه ی برخورداری از معدن سنگ فیروزه ی با کیفیت به شمار می‌روند؛ سنگ های فیروزه استخراج شده از معادن این دو شهر بسیار مستحکم و البته ظریف و نازک هستند اما استحکام بالای آنها باعث می شود در هنگام برش و تراش سنگ فیروزه با شکستگی و خرد شدگی سنگ مواجه نشویم مهمترین ویژگی ظاهری سنگهای فیروزه بودن آنها می باشد.
از نظر شکل ظاهری نیز سنگ‌های فیروزه به دو دسته کلی سنگ های فیروزه شجری و عجمی تقسیم‌بندی می‌شوند؛ سنگ فیروزه عجمی به سنگی گفته می شود که بر روی آن هیچ گونه نقش و برجستگی و فرورفتگی وجود نداشته باشد و سنگ های شجری به سنگ های فیروزه ای گفته می‌شود که بر روی آن‌ها برجستگی ها و فرورفتگی ها و نقش و نگار های متعددی وجود داشته باشد.
معمولاً برای افزایش کیفیت و افزودن زیبایی بیشتر به سنگ های شجری با استفاده از پیریت داخل روزنه ها و فرو رفتگی های سنگ های شجری را پر می کنند تا برق فلز به کار رفته در تولید سنگهای فیروزه، بر زیبایی و استحکام این سنگ ها بیفزاید.
سنگ های فیروزه پیریت دار نه تنها از نظر ظاهری دارای زیبایی بیش تری هستند بلکه در برابر عوامل محیطی و ضربه نیز دارای استحکام و مقاومت بسیار بهتری می باشند؛ معمولاً برای عمل اضافه کردن پیریت به سنگ های فیروزه از کامپوزیت غیر حرارتی استفاده می شود تا ساختار سنگ فیروزه دچار اختلال و تخریب نشود.

مراکز عرضه فیروزه پیریت دار

مراکز عرضه فیروزه پیریت دار امروزه مراکز متعددی برای عرضه ی فیروزه پیریت دار وجود دارند که البته نکته که باید به آن توجه کرد این است که تمامی این مراکز از کیفیت و دانش لازم برای تولید یک سنگ فیروزه پیریت دار با کیفیت برخوردار نیستند. فروشگاه آنلاین عرضه فیروزه پیریت دار ما با کسب سال ها تجربه در این حوزه امکان خرید سنگ فیروزه پیریت دار با کیفیت را برای شما مصرف کنندگان فراهم کرده است.

برای کسب اطلاعات بیش تر در این زمینه با کارشناسان فروش و بخش پشتیبانی فروشگاه آنلاین ما در ارتباط باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما