قیمت سنگ فیروزه خام شجری

کشور عزیزمان ایران اسلامی بزرگترین معادن سنگ فیروزه خام در دنیا را دارد. وجود مناطق کوهستانی مناسب به همراه سفره های آبی این امکان را به وجود می آورد تا فیروزه خوشرنگ شجری به وفور در منطقی هم چون نیشابور کشف شده و مورد استخراج قرار گیرند. قیمت سنگ فیروزه خام شجری، برگرفته از رگه های موجود در کار، یکدست بودن سنگ، گرید فیروزه، معدن استخراج شده و هم چنین میزان تراشکاری برآورد می شود.

قیمت سنگ فیروزه خام شجری

موارد کاربرد سنگ فیروزه خام

موارد کاربرد سنگ فیروزه خام به منظور تشکیل سنگ فیروزه خام، عوامل متعددی وجود دارد که ما در اینجا به تعدادی از آنها اشاره می نماییم. ایران یکی از کشور های آسیایی با بیشترین میزان قنات می باشد. همین موضوع می تواند در میزان خلوص فیروزه اثر گذار باشد.

در کنار آن وجود سنگ آلومینیوم و هم چنین میزان مس موجود در معدن، از دیگر عوامل می باشند. هر چقدر که مس بکار رفته در فیروزه بیشتر باشد از رنگ و لعاب بالاتری برخوردار می باشد.

از قدیم الایام سنگ فیروزه نماد دور کننده بلایا بوده است. آن را به پای نوزاد تازه به دنیا آمده می بستند، تا از بیماری هایی همچون زردی در امان باشند. به هنگام سفر از آن استفاده نموده تا سختی های راه را برایشان آسان کرده و خطری جان و مال و ناموسشان را تهدید ننماید.

هم چنین در درمان بسیاری از امراض بدن نیز تاثیر گذار خواهد بود. شدت گردش جریان خون در بدن را ارتقا داده تا مانع از تجمیع پلاک های سلولی شوند. به این ترتیب فرد را از خطر ابتلا به سکته های قلبی و مغزی مصون نگه می دارد.

به علاوه از بین برنده اضطراب و استرس بوده و آرامش را به سلول های عصبی بدن بر می گرداند .به این ترتیب می توانید فعالیت روزانه خود را دقت و سرعت عمل بیشتری به انجام برسانید.

مرکز توزیع سنگ فیروزه طبیعی

مرکز توزیع سنگ فیروزه طبیعی سنگ فیروزه خام، زیر بار فشار و گرمای بالایی بدست می آید، به همین خاطر مقاومت جانانه ای در برابر عوامل خارجی هم چون باد، باران، یخبندان و گرمای پرحرارت خورشید داشته و آسیبی به بافت آن وارد نخواهد شد.

فلزات توانایی خراش دادن این سنگ را نداشته و کوچکترین درصدی در آن شکستگی ایجاد نخواهند نمود. این موضوع سبب می شود تا در حین تراشکاری بافت آن از هم گسسته نشده و همواره شکل طبیعی اولیه خود را حفظ نماید. ورقه های سنگ استحکام خود را حفظ نموده و از هم پاشیده نخواهد شد.

سنگ فیروزه طبیعی جلا و درخشندگی بی اندازه ای دارد به نحوی که دست استاد کار را بازگذاشته تا به میزان دلخواه درخشندگی موجود در آن را در نوبت های متعدد ارتقا دهد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما