قیمت سنگ فیروزه خام معدنی

سنگ فیروزه خام نوعی سنگ معدنی است که ظاهری بسیار زیبا و گیرا دارد و مردم از گذشته های بسیار دور تا الان از آن در ساخت زیورآلات استفاده می کنند. این سنگ در کشورهای زیادی تولید می شود اما بیشترین مقدار آن در کشور آمریکا قرار دارد. این سنگ را در گذشته به صورت سنتی و امروزه به روش های جدید تراش می دهند و در جواهرات از جمله نقره به کار می گیرند.قیمت سنگ فیروزه خام معدنی

منظور از سنگ فیروزه خام چیست؟

منظور از سنگ فیروزه خام چیست؟ سنگ فیروزه خام در محیط آبی با تاثیر مستقیم  محلول های اسیدی بوجود می آید و به صورت رگه مانند درون سنگ ها ایجاد می شوند. سنگ فیروزه خام نیاز به شرایط گرم و خشک دارد. درصد خلوص این سنگ به حباب های آبی آن بستگی دارد هر چقدر حباب آبی آن کمتر باشد درصد خلوص بیشتری دارد. 

سنگ فیروزه معدنی خصوصیاتی دارد که در انواع مختلفی که دارد متفاوت است این خصوصیات عبارت است از: 

● ترکیب شیمیایی آن شامل فسفات مس آلومینیوم است.

● رنگ آن ممکن است سبز، آبی، یا مخلوطی از این دو رنگ و یا فیروزه ای رنگ باشد.

● قابلیت شکنندگی دارد.

● شفافیت آن در سطح اوپاک است.

●تقریبا نیمه شیشه ای است.

امروزه فیروزه به دلیل جذابیت آن بسیار پرطرفدار است و مردم از انگشتر یا جواهرات زینت داده شده با این سنگ استفاده می کنند. این سنگ قیمت بالایی دارد از این رو تولید سنگ فیروزه ای مصنوعی تولید شد که بسیار قیمت پایین تری دارد.

حال ممکن است سوال پیش بیاید که چگونه سنگ فیروزه ای طبیعی را از مصنوعی آن تشخیص دهیم؟ 

سنگ فیروزه ای مصنوعی نسبت به سنگ فیروزه ای طبیعی سبک تر است. همچنین در پشت سنگ فیروزه ای طبیعی نوعی سنگ به نام ماتریکس است. 

فروشنده بهترین سنگ فیروزه نیشابور

فروشنده بهترین سنگ فیروزه نیشابور قدمت سنگ فیروزه ای به هزاره سوم برمی گردد.سنگ فیروزه ای در مناطق مختلفی از کشور تولید می شود. سنگ فیروزه ای در معدن نیشابور و کهن صخره و دامغان و … موجود است.

سنگ فیروزه ای معدنی خام در ایران در ۴ نوع مختلف به نام های عجمی، شیرازی، خاکی و …  می توان تهیه کرد که فیروزه عجمی و شجری از معروف ترین آنها است.

چیزی که مشخص است این است که بهترین سنگ فیروزه سنگی است که دارای درصد خلوص بیشتری باشد. سنگ فیروزه نیشابور یکی از معروف ترین معادن سنگ فیروزه خام در کشور است که سنگ آن دارای خلوص بیشتری است.

با وجود معادن در مناطق مختلف کشور، اما این معادن نیاز ایران را تامین نمی کنند از طرفی واردات آن نیز ممنوع شده است. 

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما