قیمت سنگ فیروزه عنکبوتی شجری

سنگ فیروزه عنکبوتی، یکی از انواع سنگ فیروزه است که به سبب  شکاف‌‌‌‌ها و نقش و نگار‌‌های موجود روی سطح آن از گونه‌ی فیروزه‌ی عجمی جدا می‌شود. آیا این نقش و نگار‌‌ها باعث افزایش قیمت این نوع فیروزه نسبت به نوع عجمی که عاری از هرگونه نقش و شکاف و کاملاً صیقلی است می‌‌شود؟ سنگ فیروزه شجری اصل را چگونه می‌‌توان تشخیص داد؟

قیمت سنگ فیروزه عنکبوتی شجری

مشخصات بهترین سنگ فیروزه عنکبوتی

مشخصات بهترین سنگ فیروزه عنکبوتی سنگ فیروزه که در زبان‌های لاتین به پیروی از زبان فرانسه به آن سنگ ترکی (pierre turqueoise) گفته می‌‌شود. یکی از انواع سنگ زینتی است از حدود سه هزار سال پیش از معادن فیروزه ایران استخراج می‌شده. اما دلیل این نامگذاری آن است که این محصول توسط بازرگانان ترک از ایرانیان خریداری شده و به دست مشتری اروپایی می‌رسیده است. فیروزه علاوه بر ایران در معادن آمریکا، مصر و تبت نیز استخراج می‌‌شود اما مرغوبترین نوع آن همچنان فیروزه‌ی ایرانی است. از لحاظ خطوط و نقش و نگار روی سطح، این سنگ قیمتی به دو دسته‌ی فیروزه‌ی عجمی که عاری از هرگونه نقش و نگار است و سطحی صیقلی دارد، و فیروزه شجری، اسپایدر یا عنکبوتی، که سطح آن شامل  نقش و نگار و خطوط و شکاف‌هایی است که بر زیبایی آن می‌افزاید.
فیروزه‌‌ی عجمی برعکس فیروزه شجری به جز در میان اعراب خواهان چندانی ندارد. به همین دلیل فیروزه‌ی شجری از قیمت بیشتری نسبت به نوع عجمی آن برخوردار است. بهترین نوع سنگ فیروزه شجری، که به تناسب قیمت بیشتری هم دارد.حاوی رگه‌‌های طلایی رنگ در میان نقش و نگار موجود بر سطح آن است که به طبع نسبت به گونه‌‌های دیگر کمیاب‌تر است. البته این نوع نقش و نگار‌‌ها را به صورت مصنوعی هم می‌‌توان بر سطح فیروزه و حتی سنگ‌‌های‌‌ ارزانتر ایجاد کرد و با این روش خریدار را فریب داد. به همین دلیل تشخیص سنگ فیروزه شجری اصل از نوع قلابی آن دشوار بوده و حتی متخصصین این عرصه نیز نمی‌‌توانند از پس انجام آن با اطمینان کامل برآیند.

مرکز فروش سنگ فیروزه در تهران

مرکز فروش سنگ فیروزه در تهران همانطور که شرح آن رفت، به دلیل دشواری تشخیص فیروزه اصلی، مراجعه به یک مرکز فروش مطمئن اجتناب ناپذیر است. فروش سنگ فیروزه در بازار تهران صورت می‌‌پذیرد. بازار فیروزه تهران راندمان خوبی در زمینه فروش و توزیع انواع سنگ فیروزه در تهران داشته، و زیباترین و مرغوبترین انواع سنگ فیروزه در این بازار برای مشتریان عرضه می‌‌گردد. کلیه رنگ‌‌های موجود در طیف رنگی این سنگ قیمتی، از آبی کمرنگ گرفته تا سبز پررنگ روی رکاب‌‌های نقره‌ای انگشتر و قاب‌‌های طلایی گردنبندها در این بازار جلوه می‌فروشند و بهترین نوع فیروزه از بازار تهران به کلیه‌‌ی نقاط دور و نزدیک کشور به صورت گسترده عرضه می‌‌گردد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما