قیمت سنگ فیروزه ی اصل معدن

سنگ فیروزه ی اصل از جمله سنگ های ارزشمند و تزئینی است که به مثابه خواصی که دارد در موارد مختلفی مانند ساختن نگین انگشتر، گرنبند و دستبند و … بکار می رود. قیمت های آن نیز بسته به کیفیت و نوعی که دارد مختلف است مثلا نمونه های آبی آسمانی که بدون ناخالصی است گرانتر بوده و نمونه های زرد ارزانترین آنها می باشد.

قیمت سنگ فیروزه ی اصل معدن

راه های تشخیص اصل بودن فیروزه

راه های تشخیص اصل بودن فیروزه راه های تشخیص اصل بودن فیروزه شامل موارد زیر می باشد:

  • فیروزه دارای دو نوع عجمی و شجری است که نوع شجری به دلیل داشتن ناخالصی دارای رگه هایی است که اگر این رگه ها به رنگ طلایی باشد ارزش بسیار زیادی دارد، نوع عجمی نیز بدون رگه با سطحی یکدست است که ناخالصی ندارد و گرانبها است و در نیشابور استخراج می شود.
  • فیروزه دارای طیف های رنگی آبی تیره و کم رنگ، سبز تیره تا روشن و زرد است که نوع زرد ارزانترین آنها می باشد که رنگ آبی آن به دلیل داشتن مس، رنگ سبز نیز به دلیل داشتن کروم یا وانادیوم و همچنین رنگ زرد آن نیز به دلیل داشتن آهن می باشد.
  • فیروزه اصل دارای شناسنامه بوده و رنگ آبی و ماتی نیز داشته که اگر در برابر آفتاب قرار بگیرد رنگ آن هیچ تغییری پیدا نخواهد کرد.
  • اگر شیء تیز روی فیروزه کشیده شود و در آن خط ایجاد شود تقلبی بوده است.
  • اکثرا فیروزه ایرانی نسبت به نوع تبتی دارای ضخامت بالاتری بوده چون به صورت درشت استخراج می شود و دارای رگه های تیره و درشت و به شکل ترک می باشد.
  • فیروزه اصل دارای سختی و قدرت بالایی است به گونه ای که اگر بر روی شیشه کشیده شود باعث ایجاد خراش می شود.

بازار فروش سنگ فیروزه ی چینی

بازار فروش سنگ فیروزه ی چینی در بازار فروش سنگ فیروزه ی چینی این محصول در انواع مختلف و در کیفیت های بالا ارائه می شود و به دلیل تنوعی که در آنها وجود دارد نیاز تمام مشتریان به بهترین نحو ممکن پوشش داده می شود. 

فیروزه اصل عاری از نقاط سیاه و سفید بوده و بعد از خرید باید به درستی از آن نگهداری شود چون در غیر اینصورت سنگ می میرد و جلا و خواص خود را از دست می دهد. لذا سنگ را باید در برابر مواد شوینده، مواد شیمیایی و داغ قرار نگیرد و باید این سنگ با ادکلن، روغن، آب کلردار و کرم در تماس نباشد.

فیروزه دارای خواص درمانی، روحی و معنوی بوده و به نوعی افزایش دهنده رزق و روزی و از بین برنده فقر است و آرامش را به همراه داشته و استرس، افسردگی و اضطراب را دور می کند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما