قیمت عمده سنگ فیروزه کبود

سنگ فیروزه عمده از جمله سنگ های آذرین و زنده است که از گذشته های دور تا کنون مورد توجه خاص و عام بوده چون به عقاید بسیاری از آنها این سنگ دارای نیرویی است که فواید زیادی برای استفاده کننده دارد. قیمت عمده آن نیز از نوع خرده ارزانتر و باصرفه تر است و طرفداران زیادی دارد و همچنین هر چه ارزش سنگ بالاتر باشد گرانتر خواهد بود.

قیمت عمده سنگ فیروزه کبود

بررسی خواص فیزیکی سنگ فیروزه

بررسی خواص فیزیکی سنگ فیروزه سنگ فیروزه زنده از نمونه سنگ های آذرین است که در رنگ های آبی، سبز و زرد ارائه می شود که وجود مس عامل ایجاد رنگ آبی و کروم نیز رنگ سبز را نمایان می کند و آهن نیز نشانگر رنگ زرد است. لذا هر چه سنگ آبی سیر و یکدست و بدون ناخالصی و رگه باشد ارزش بیشتری داشته و کمیاب نیز می باشد.

سنگ فیروزه در دو نوع رگه دار شجری و بدون رگه عجمی می باشد که نمونه های رگه دار از فراوانی زیادی برخوردار بوده که به آن تار عنکبوتی می گویند و در صورتی که رگه ها طلایی باشد از ارزش بالایی برخوردار بوده و کمیاب نیز می باشد. نوع رگه دار با رگه های منظم و نامنظم ارائه می شود که هر چه منظم تر باشد ارزش بیشتری دارد.

سنگ فیروزه دارای ترکیبات اکسید مس، آلومینیوم، فسفر، نیکل، منگنز و آب بوده که از درجه سختی ۶ برخوردار است و از فسفات آبدار می باشد که هر چه بر میزان آب آن کاسته شود از رنگ آبی به سبز یا کدر تغییر رنگ می دهد. همچنین این سنگ از نوع ریز بلور و توده ای ریز بوده و به صورت غده ای و تکه ای در صخره ها و در مناطق خشک یافت می شود که نوع خام آن ترد و شکننده است که در زمان فرآوری سخت می شود.

سفارش عمده سنگ فیروزه زنده

سفارش عمده سنگ فیروزه زنده سفارش عمده سنگ فیروزه زنده در اشکال مختلفی انجام می شود که خریدار در اینصورت نوع و تعداد مورد نظر را سفارش خواهد داد. نوع باکیفیت آن دارای رنگ آبی سیر، سختی و تراکم بالا و جلای چینیو می باشد که وجود ناخالصی، رگه، رنگ پریدگی و تخلخل باعث پایین رفتن نرخ آن خواهد شد.

فیروزه سنگ های تزئینی و زنده است که به صورت نهان بلور و نامتبلور با جلای بالا یافت می شود و دارای فواید زیادی برای مصرف کننده است لذا در موارد مختلفی مانند زیور آلات و اشیاء تزئینی استفاده می شود.

سنگ فیروزه کبود در صورتی که در معرض حرارت و نور خورشید قرار گیرد آب خود را از دست داده و دچار تغییر رنگ می شود و لذا به دلیل اینکه زنده است باید به درستی از آن نگهداری شود و آن را نباید در معرض چربی، مواد آرایشی، شوینده، شیمیایی، آب کلردار و … قرار داد چون می میرد و خواصش را از دست خواهد داد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما